Tanító szakos hallgatók matematikai ismereteinek szintfelmérése

Szerzők

  • Bagota Mónika Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar Matematika Tanszék
  • Szitányi Judit Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar Matematika Tanszék

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2018.1.7

Absztrakt

Képzésünk átgondolása érdekében kutatást végeztünk azzal kapcsolatban, hogy a tanító szakos hallgatóink rendelkeznek-e azokkal az alapvető matematikai ismeretekkel, amelyekre a képzés során építeni kívánunk. A jelenlegi tantervi korrekció ezt az áttekintést mindenképpen szükségessé teszi a számunkra, ami a vizsgálat aktualitását igazolja. A felmérés során arról is próbáltunk képet kapni, hogy sikerült-e hallgatóinknak mélyebben elsajátítani az alsó tagozatos matematika tanításához szükséges feladat-megoldási technikákat, módszereket, valamint milyen hatással van a képzésünk a feladatmegoldási kompetencia fejlődésére. A feladatok kiértékelése során azt tapasztaltuk, hogy bár az eredmények jobbak a felső évfolyamon, azonban még itt sem érik el minden téren az általunk elvárt szintet. Véleményünk szerint további javulást úgy lehet elérni, ha a tantervben jobban hangsúlyozzuk a praktikus ismeretek elsajátítását és tanítását.

Szerző életrajzok

  • Bagota Mónika, Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar Matematika Tanszék

    egyetemi adjunktus
    bagota.monika@tok.elte.hu

  • Szitányi Judit, Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar Matematika Tanszék

    egyetemi adjunktus
    szitanyi.judit@tok.elte.hu

Hivatkozások

Ambrus, G. (2004). A gyakorlás újfajta értelmezése a matematikadidaktikában és a matematikatanárok képzésében. A Matematika Tanítása, 12(3), 10–15.

C. Neményi, E. (2008), Relációk, függvények, sorozatok A törtszám A negatív szám. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó.

C. Neményi, E.– R. Dr. Szendrei, J. (2010). A számolás tanítása. Szöveges feladatok. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó.

Csíkos, Cs. (2016). Strategies and performance in elementary students' three-digit mental addition. Educational Studies in Mathematics, 91(1), 123–139. DOI: https://doi.org/10.1007/s10649-015-9658-3

Csíkos, Cs.– Szitányi, J.– Kelemen, R. (2012). The effects of using drawings in developing young children’s mathematical word problem solving: A design experiment with third-grade Hungarian students. Educational Studies in Mathematics, 81(1), 47–65. DOI: https://doi.org/10.1007/s10649-011-9360-z

Dancs, G.– Kulman, K.– Pintér, M. (2017). Elsőéves tanítóképzős hallgatók matematikai képességfelmérésének eredményei. Válogatott tanulmányok a pedagógiai elmélet és szakmódszertanok köréből, pp. 228–235. [online] http://www.irisro.org/pedagogia2017januar/index.html [2017. június 5.] https://doi.org/10.18427/iri-2017-0032

Letöltések

Megjelent

2018-01-16

Folyóirat szám

Rovat

Képzés és Gyakorlat

Hogyan kell idézni

Tanító szakos hallgatók matematikai ismereteinek szintfelmérése. (2018). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 16(1), 63-72. https://doi.org/10.17165/TP.2018.1.7