Hallgatói környezettudatosság környezetvédelmi témakörökben fiatal felnőtt korban

Szerzők

  • Nmarné Kendöl Jutka Soproni Egyetem Erdőmérnöki Kar, Roth Gyula Erdészeti és Vadgazdálkodási Tudományok Doktori Iskola Erdő- és Környezetpedagógia Program, Benedek Elek Pedagógiai Kar

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2019.3–4.16

Absztrakt

A Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar óvodapedagógus hallgatói kötelező tárgyként tanulták az Ökológia és környezetvédelem az óvodában kurzust. A tantárgy oktatásának célja volt bővíteni a hallgatók környezeti ismereteit, növelni felelősségérzetüket, fejleszteni környezettudatosságukat. A környezettudatos életvitel kialakítása, az energiával, vízzel, árammal való takarékoskodás, a pazarlás elkerülése, a hulladékkezelés prioritást kapott a képzés során. Az érintett témaköröket az óvodai élet szemszögéből vizsgáltuk, hogy ezek milyen módon építhetők be a nevelői munkába, hogy később a hallgatók képesek legyenek ezeket integrálni az óvodai mindennapokba. Ehhez a célhoz az szükséges, hogy gazdag módszertani repertoárjuk fejlődjön ki, hogy a rájuk bízott gyermekeket életkori sajátosságaiknak megfelelően tudják majd a környezetvédelemre nevelni. Hallgatóink felkészültek arra, hogy a környezeti problémák iránti érzékenység, a helyes értékrendszer, a természet- és környezetbarát magatartás alapjait megteremtsék majd az óvodában, immár végzett óvodapedagógusként.

Információk a szerzőről

  • Nmarné Kendöl Jutka, Soproni Egyetem Erdőmérnöki Kar, Roth Gyula Erdészeti és Vadgazdálkodási Tudományok Doktori Iskola Erdő- és Környezetpedagógia Program, Benedek Elek Pedagógiai Kar

    doktorjelölt
    nmar789@gmail.com

Hivatkozások

Bozsár Józsefné (é.n.). Környezetvédelmi kvíz. [online] http://kornyezetineveles.hulladek-bol-termek.hu/files/kerdoivek/kornyezetvedelmi_kviz.pdf [2019. március 23.]

Havas Virág (2013). Környezetvédelmi attitűdök és környezettudatos cselekvés összefüggései a világ tíz országában. Anyagmérnöki Tudományok, 38/1. pp. 113–128. [online] http://midra.uni-miskolc.hu/document/14177/6426.pdf [2019. április 3. 19.06]

Kárász Imre (szerk.,2002): Felsőoktatási Környezettani Képzési Ankét. Előadások. Eger, Eszterházy Károly Főiskola Környezettudományi Tanszék, pp. 1–78. [online] http://mkne.hu/NKNS_uj/Pedagoguskepzes.pdf [2019. április 3.]

Maruzsa Zoltán (2018). Fenntarthatósági értékteremtés a köznevelésben. Előadás – elhangzott a 2018. évi Fenntarthatósági Témahét Nyitórendezvényén 2018. április 23-án az Országház Delegációs Termében. [online] forrás [2019. október 11.]

Molnár Katalin – Hartl Éva (2017): Természetkapcsolat a norvég környezeti nevelésben. Tanulmánykötet Mészáros Károly tiszteletére. In: Lett, B – Stark, M – Schiberna, E – Gál, J – Horváth, S (Ed.) Tanulmánykötet Mészáros Károly tiszteletére 2017 (pp. 77–88.). Sopron: Soproni Egyetem Kiadó

Pryor, Anne & Bowman, Paddy. (2016). Folklore and Education: A Short History of a Long Endeavor. The Journal of American Folklore, 129(514), 436. DOI: 10.5406/jamerfolk. 129.514.0436 [online] forrás [2019. április 23.] DOI: https://doi.org/10.5406/jamerfolk.129.514.0436

Letöltések

Megjelent

2019-12-21

Folyóirat szám

Rovat

Képzés és Gyakorlat

Hogyan kell idézni

Hallgatói környezettudatosság környezetvédelmi témakörökben fiatal felnőtt korban. (2019). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 17(3-4), 195-210. https://doi.org/10.17165/TP.2019.3–4.16