Környezetismeret tankönyvek vadfajokkal kapcsolatos tartalmainak összehasonlítása Magyarországon és Ausztriában

Autor/innen

  • Helga Mesterházy Soproni Egyetem Roth Gyula Erdészeti és Vadgazdálkodási Tudományok Doktori Iskola

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2021.1-2.10

Abstract

Intézményes kereteken belül a hiteles szakmai ismeretek átadása a pedagógusokra hárul. Ebben a folyamatban fontos szerepet játszanak a tankönyvek, minden iskolatípusban. Különösen fontos ez az általános iskolai tankönyvek esetén. Pontos ismeretekkel, hiteles ábrákkal ellátott tankönyvekre van szükség ahhoz, hogy a felnövekvő nemzedék megfelelő ismeretekkel rendelkezzen. Magyarországon a Nemzeti Alaptanterv által előírt kerettanterv határozza meg a tematikai egységek nevelési-fejlesztési céljait, a gyakorlati alkalmazásokat és ismeretátadási lehetőségeket. Ausztriában a Szövetségi Minisztérium írja elő, hogy a tanterveknek tartalmaznia kell a tanítási célokat, a tananyagok tartalmának összefoglalását, illetve az alapirodalmak felsorolását. A szerző kutatási célja az, hogy összehasonlítsa a magyar és osztrák tankönyveket a környezetismeret tantárgyra, azon belül is a főbb vadfajokra fókuszálva, általános iskola alsó tagozatában.

Autor/innen-Biografie

  • Helga Mesterházy, Soproni Egyetem Roth Gyula Erdészeti és Vadgazdálkodási Tudományok Doktori Iskola

    doktorandusz
    mesterhazy.helga@phd.uni-sopron.hu

Literaturhinweise

Biegl, Ch.-E. (2019). Begegnungen mit der Natur 1.,2.,3.,4. Österreichischer Bundesverlag Schulbuch GmbH&Co. Wien: KG.

Bundesministerium, Bildung, Wissenschaft und Forschung [online] https://www.bmbwf.gv.at/Themen/schule/schulpraxis/lp/lp_vs.html [2021.02.02.]

Bundesministerium, Bildung, Wissenschaft und Forschung- Schularten [online] https://www.bmbwf.gv.at/Themen/schule/schulsystem/sa.html [2021.02.02.]

Konrád, Á. (2020). Lehet a kevesebb több? avagy Mi lesz veled, környezetismeret? Tanító, 59. évf. 5–6. sz., pp. 1–3.

Mester, M. (2019): A mi világunk 1., 2., 3., 4. Eger: Eszterházy Károly Egyetem Kiadó.

Mesterházy, H. (2019). Vadászati és vadgazdálkodási ismeretek pedagógushallgatók körében. Képzés és Gyakorlat, 17.évf. 3–4.sz., p.186. DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2019.3-4.15

Molnár, K. (2009). Erdővel kapcsolatos ismeretek gyermeket nevelő családok körében [Doktori disszertáció]. Nyugat- magyarországi Egyetem, Sopron. p.6.

Nemzeti Alaptanterv [online] forrás [2021.02.02.]

Oktatási Hivatal- Kerettantervek [online] https://www.oktatas.hu/kozneveles/kerettantervek [2021.02.02.]

Österreichischer Bundesverlag Schulbuch [online] https://www.oebv.at/about/wir-leben-bil dung [2021.02.02.]

Veröffentlicht

2021-07-20

Ausgabe

Rubrik

Képzés és Gyakorlat

Zitationsvorschlag

Környezetismeret tankönyvek vadfajokkal kapcsolatos tartalmainak összehasonlítása Magyarországon és Ausztriában. (2021). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 19(1-2), 100-106. https://doi.org/10.17165/TP.2021.1-2.10