Analyzing the rootcause of product availability through a Hungarian e-tailer
DOI:
https://doi.org/10.18531/sme.vol.10.no.1.pp.77-88Keywords:
E-commerce, Product availability, Customer satisfactionAbstract
Online grocery shopping has changed tremendously over the past few years. E-commerce, which was already booming, has further strengthened as a result of COVID-19. At the same time, customer expectations also rose. The purpose of this study is to show the reasons why product availability causes problems in online food retail, especially when it comes to small enterprises. The data comes from an investigation from the autumn of 2022 from three nominated locations where investigation happened in ten days. Based on customer feedback, the availability of products is essential in assessing the level of service. Using descriptive statistical methods, we analyzed the data provided and made some conclusions.
References
Ballai V. (2018): Kosárérték. Forrás: Így kezdődött az e-kereskedelem Magyarországon: https://kosarertek.hu/piac/igy-kezdodott-az-e-kereskedelem-magyarorszagon Utolsó letöl-tés dátuma: 2022.12.25.
Erdélyi-Sipos A., & Tátrai-Németh K. (2018): Közétkeztetők kézikönyve. Budapest: Springmed ISBN: 9789639695627.
Eszes I. (2011): E-kereskedelem. Eszes könyvtár.
Geró I. (2019): E-kereskedelem fejlődése I. (Digitális gazdaság, e-business, e-kereskedelem). Acta Wekerle ensis.
GKID (2021): GKI Digital. [Online] Available at: https://gkidigital.hu/2021/03/25/2020-online-kiskereskedelem Utolsó letöltés dátuma: 2022.12.25.
GKID (2022): GKI Digital. [Online] Available at: https://gkidigital.hu/2022/03/24/70-millio-online-vasarlas Utolsó letöltés dátuma: 2022.12.25.
Hold.hu (2022): Forrás: https://hold.hu/lexikon/e-kereskedelem-fogalma-es-fejlodese-magyarorszagon Utolsó letöltés dátuma: 2022.12.25.
Kápolnai A. – Nemeslaki A. – Pataki R. – Móricz P. – Duma L. (2002). E-business stratégia vállalati felsővezetőknek. Budapest: Aula Kiadó.
Kenesei Z. (2017): A vevői elégedettség mérésének lehetőségei. Statisztikai Szemle, DOI: https://doi.org/10.20311/stat2017.01.hu0029
Kosárérték. (2019): Kosárérték. Forrás: Mit és Hogyan mérjünk? : https://kosarertek.hu/konverzio/ugyfelelegedettseg-mit-es-hogyan-merjunk/ Utolsó letöl-tés dátuma: 2022.12.25.
Nemeslaki A. (2004): E-Business üzleti modellek. Budapest: ADECOM Kommunikációs Szol-gáltató.
Oliver, R. (1977): Effect of expectation and disconfirmation on postexposure product evaluations: An alternative interpretation. Journal of Applied Psychology, 480–486 DOI: https://doi.org/10.1037/0021-9010.62.4.480
Póka V. – Gyenge B. (2022). A termékelérhetőség biztosításának kihívásai az élelmiszer e-kereskedelemben. Magyarországi eset. Acta Periodica, DOI: https://doi.org/10.47273/ap.2022.25.64-73
Póka V. – Lány, M. – Gyenge B. (2022). Kiszervezett logisztika hatása a vevői elégedettségre az e-kereskedelemben. In Logisztika évkönyv 2023, Budapest: Magyar Logisztika Egyesület. pp 236–248. DOI https://doi.org/10.23717/LOGEVK.2023.22
Szymanski , D. – Henard , D. (2001). Customer satisfaction: A meta-analysis of the empirical evidence. Journal of the Academy of Marketing Science, DOI: https://doi.org/10.1177/009207030102900102
Tátrai-Németh K., Csajbókné Csobod É., & Czékmán E. (2020). Élelmezés menedzsment. Budapest: Akadémiai Kiadó. DOI: https://doi.org/10.1556/9789634545347
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Póka Viktor
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
A folyóirat Open Access (Gold). Cikkeire a Creative Commons 4.0 standard licenc alábbi típusa vonatkozik: CC-BY-NC-ND-4.0. Ennek értelmében a mű szabadon másolható, terjeszthető, bemutatható és előadható, azonban nem használható fel kereskedelmi célokra (NC), továbbá nem módosítható és nem készíthető belőle átdolgozás, származékos mű (ND). A licenc alapján a szerző vagy a jogosult által meghatározott módon fel kell tüntetni a szerző nevét és a szerzői mű címét (BY).