Minőségi felsőoktatás vs. minőségi diploma, avagy a humántőkébe való képzési befektetés hasznosulása munkaerő-piaci aspektusból
DOI:
https://doi.org/10.18531/Studia.Mundi.2015.02.03.44-53Keywords:
oktatáspolitika, felsőoktatás, felsőoktatási szakképzés, duális képzés, munkaerőpiac, humántőkeAbstract
Our paper is aimed at highlighting and trying to find answers to the questions what methods, instruments and possibilities there are at the disposal of the young in order to gain the best result possible when entering the labour market and wishing to be successful there.
The significance attributed to studying/knowledge by society shows a varied picture although it is evident that the opportunities hidden in lifelong learning (LLL) either in Hungary or all over the world can mean the key to dynamising education and training as well as being competitive.
References
Anwar M. (2011): A felsőoktatás minősége európai dimenzióban In: Minőség és Megbízhatóság 2011/3
Bálint J. - Polónyi I. Siklós B. (2013): A felsőoktatás minősége, Felsőoktatási Kutatóintézet, Budapest
Bángi-Magyar A. et. al. (2009): AVIR kézikönyv, Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft., Budapest
Csehné Papp I. - Hajós L. (2014): Education and working life in Hungary, Acta Technica Corviniensis – Bulletin of Engineering, 2
Csehné Papp I. (2014): Munkaerő-piaci álmok, In: Kulturális és társadalmi sokszínűség a változó gazdasági környezetben. szerk. Karlovitz J T, International Research Institute, Komarno
Czeglédi Cs.-Juhász T. (2015): „Mit várunk el a pályakezdőktől?” Vélemények és szempontok a cégek oldaláról, (megjelenés alatt Studia Mundi-Economica tudományos on-line folyóirat, 2015)
Hrubos I. (2012): Felsőoktatás-politika, Budapesti Corvinus Egyetem, Budapest
Juhászné Klér A. (2013): Szociális készségek és interperszonális személyiségjellemzők szerepe a pályafejlődésben - avagy hogyan ítélik meg önmagukat az egyetemisták? In: Karlovitz J T, Torgyik J (szerk.) Vzdelávanie, výskum a metodológia [Oktatás, kutatás és módszertan]. Komárno: International Research Institute
Topár J. (2008): Felsőoktatási intézmények minőségbiztosítása In: Educatio 17. évf. 1. sz.
A 2011. évi CCIV. törvény a nemzeti felsőoktatásról
A 19/2012. (II. 22.) Korm. rendelet a felsőoktatási minőségértékelés és -fejlesztés egyes kérdéseiről
http://www.mab.hu/web/index.php?lang=hu
http://europa.eu/legislation_summaries/education_training_youth/lifelong_learning/c1 1067_hu.htm
http://europa.eu/legislation_summaries/education_training_youth/youth/ef0024_hu.ht m
http://ec.europa.eu/social/main.jsp?langId=hu&catId=950
http://www.kormany.hu/hu/emberi-eroforrasok-miniszteriuma/felsooktatasert-felelos- allamtitkarsag
http://www.kormany.hu/download/d/90/30000/felsoktatasikoncepcio.pdf
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2015 Mikáczó Andrea, Varga Erika
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
A folyóirat Open Access (Gold). Cikkeire a Creative Commons 4.0 standard licenc alábbi típusa vonatkozik: CC-BY-NC-ND-4.0. Ennek értelmében a mű szabadon másolható, terjeszthető, bemutatható és előadható, azonban nem használható fel kereskedelmi célokra (NC), továbbá nem módosítható és nem készíthető belőle átdolgozás, származékos mű (ND). A licenc alapján a szerző vagy a jogosult által meghatározott módon fel kell tüntetni a szerző nevét és a szerzői mű címét (BY).