Focusing on imployees
DOI:
https://doi.org/10.18531/Studia.Mundi.2016.03.01.26-39Keywords:
CSR, vállalati felelősség, belső érintettek, alkalmazottakAbstract
Corporate Social Responsibility (CSR), responsible, ethical or unethical business practices of companies are rather common issues nowadays. What is CSR? What sort of activities are covered by this phenomenon? Is it a PR or marketing tool or management approach? What are the potential motivators of CSR? The internal and external dimensions of CSR can be studied, as well as its practical implementation. The study focuses primarily on the internal dimension, investigating the practical implementation of CSR programmes aiming at employees.
References
Angyal Á. (2008): A vállalatok társadalmi felelőssége. Versenyben a világgal 2007-2009 kutatás. http://unipub.lib.unicorvinus.hu/186/1/51_Angyal_%C3%81d%C3%A1m_CRS.pdf, pp. 53-54(letöltés ideje: 2015. április 11.)
Bartus G. (2008): Szükségünk van-e jóléti vállalatokra? Kommentár. 2008/5. Közjó és kapitalizmus. pp. 26-40
Sigéné Nagypál N. (2008): A vállalatok társadalmi felelősségvállalása és kapcsolódása a fenntarthatósághoz –http://www.omikk.bme.hu/collections/phd/Gazdasag_es_Tarsadalomtudomanyi_Kar/2009/Csigene_Nagypal_Noemi/ertekezes.pdf (letöltés ideje: 2015. április 11.)
Epstein-Reeves, J. (2011): So You Call This CSR? Or One of Its Many Other Names? http://www.forbes.com/sites/csr/2011/07/28/so-you-call-this-csr-or-one-of-its-manyother-names/ (letöltés ideje: 2015. április 4.)
French, P. (1984): Collective and Corporate Responsibility, New York, Columbia University Press
Győri Zs. (2011): A társadalmi felelősségvállalás helyzete Magyarországon 2011. Műhelytanulmány. http://fenntarthatovallalat.net/sites/default/files/documents/gyoricsr.pdf pp. 65-66. (letöltés ideje: 2015. április 15.)
Gyulaváry T. (2011): A CSR helye a marketing elméletben. In: Felelős marketing – A Magyar Marketing Szövetség Marketing Oktatók Klubja 17. Országos konferenciájának előadásai, Pécs, 2011. augusztus 29-30. (Responsible Marketing Conference Proceedings). Pécsi Tudományegyetem, Közgazdaságtudományi Kar, Pécs, pp. 350-360. ISBN 9789636423919
Kiss A. (2009): A társadalmi felelősségvállalás elmélete és gyakorlata, konkrét hazai példákon bemutatva http://elib.kkf.hu/edip/D_14814.pdf (letöltés ideje: 2015. április 4.)
Kotler, P.- Lee, N. (2007): Vállalatok társadalmi felelősségvállalása, HVG Kiadó, Budapest
KÖVET (2014): Téli CSR – képzéssorozat tananyagai
Kun A. (2004): A vállalati szociális elkötelezettség tematizálásának alapvonalai az Európai Unióban. http://jesz.ajk.elte.hu/kun17.html (letöltés ideje: 2015. március 10.)
Kuti É. (2010): Az önzés iskolája? Vállalati mecenatúra – CSR környezetben, Nonprofit Kutatócsoport, Budapest
Lakatos Zs. (2013): Csináld rendesen! http://computerworld.hu/computerworld/csinald-rendesen.html (letöltés ideje: 2015.április 11.)
NI Hungary Kft. (2015): Az NI Hungary Kft által biztosított sajtóanyagok
Szigeti C. (2012): Vállalati méret és felelősség. Fenntarthatósági füzetek 7. pp. 3-4 http://kornyezetineveles.hulladekboltermek.hu/files/civ_szerv_okt/Szigeti_Cec%C3%ADlia_V%C3%A1llalati%20m%C3%A9ret%20%C3%A9s%20felel%C5%91ss%C3%A9g.pdf (letöltés ideje: 2015. április 8.)
Sztaneva B. (2013): Civil és vállalat egymásra talál. http://www.prherald.hu/2013/06/amikor-civil-es-vallalat-egymasratalal/#.VUY44Pntmko (letöltés ideje: 2015. április 4.)
Tóth G. (2007): A valóban felelős vállalat. A fenntartható fejlődésről, a vállalatok társadalmi felelősségének (CSR) eszközeiről és a mélyebb stratégiai megközelítésről. Környezettudatos Vállalatirányítási Egyesület, Budapest
Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért (2000): Corporate Social Responsibility: Making Good Business Sense - http://research.dnv.com/csr/PW_Tools/PWD/1/00/L/1-00-L-2001-01-0/lib2001/WBCSD_Making_Good_Business_Sense.pdf (letöltés ideje: 2015. április 2.)
https://csrajanlas.files.wordpress.com/2010/08/gszt_egyeb_szektorok_alternate_2010_1felev.pdf (letöltés ideje: 2015. április 16.)
http://www.fehervarert.hu/_user/browser/File/UNDP_CSR_strat_javaslat_vegso.pdf (letöltés ideje: 2015. április 15.)
http://www.gki.hu/sites/default/files/users/Szenczy%20D%C3%A1niel/A_vallalatok_nagyobbik_fele_kolt_a_tarsadalmi_felelossegvallalasra.pdf (letöltés ideje: 2015.április 12.)
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2016 Csapóné Riskó Tünde
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
A folyóirat Open Access (Gold). Cikkeire a Creative Commons 4.0 standard licenc alábbi típusa vonatkozik: CC-BY-NC-ND-4.0. Ennek értelmében a mű szabadon másolható, terjeszthető, bemutatható és előadható, azonban nem használható fel kereskedelmi célokra (NC), továbbá nem módosítható és nem készíthető belőle átdolgozás, származékos mű (ND). A licenc alapján a szerző vagy a jogosult által meghatározott módon fel kell tüntetni a szerző nevét és a szerzői mű címét (BY).