Múzeumandragógia és művészettörténeti önképzőkör egy vidéki városban, immár nyolcadik éve: ismételt jelentkezés Hódmezővásárhelyről. Múzeumandragógiai programok a gyakorlatban

Szerzők

  • Katalin Cserjés Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar; Art.Pagony Művészettörténeti Önképzőkör, Múzeum-andragógiai Csoport

Kulcsszavak:

the middle-aged and the elderly, ’investigation and discovery’, ’use of immaterial tools’, early Flemish painting, hidden symbolism, (pseudo-)realism, erosion of symbols

Absztrakt

Musuem andragogy programs in practice. The latest topic (’Early Flemish Painting’) of the Art.Pagony Művészettörténeti Önképzőkör (Self-Study Group for History of Art and Museum Andragogy) established and working in Hódmezővásárhely, Hungary since 2005 explains and demonstrates by means of a full set of examples that the work of the museum pedagogy program (a) should focus on the object art itself as an exciting subject to study; and (b) is to use the mediation and outstanding professional knowledge as well as inventive questioning techiques of the museum pedagogue.

Downloads

Download data is not yet available.

Letöltések

Megjelent

2012-02-15

Folyóirat szám

Rovat

A felnőttképzés sajátos területei

Hogyan kell idézni

Múzeumandragógia és művészettörténeti önképzőkör egy vidéki városban, immár nyolcadik éve: ismételt jelentkezés Hódmezővásárhelyről. Múzeumandragógiai programok a gyakorlatban. (2012). Acta Scientiarum Socialium, 37, 71-78. https://journal.uni-mate.hu/index.php/asc/article/view/272