The activity of the “Gödöllő Career Guidance School” and its impact on the pedagogi-cal programme of the schools in the region
DOI:
https://doi.org/10.33566/asc.3545Keywords:
Gödöllő Career Guidance School, career orientation, document analysis, pedagogical programmeAbstract
This study summarises the development of the “Gödöllő Career Guidance School” from its beginnings until today. The study is based on the documents and teaching materials available at the university. We describe both the milestones in the development of the school and the intellectual products created there, and present the “Course for Teachers Preparing for the Career Guidance.”
On the other hand, a document analysis was carried out to study the impact of the “Gödöllő Career Guidance School” on the pedagogical programme of the surrounding schools. We had hypothesised that there would be differences between the programmes of the nearby schools and those of the other institutions, and this hypothesis was confirmed. This is evidence of the positive impact of the university's teaching staff and the activities of the students educated here.
Downloads
References
Bády, Zsófia – Kelemen, Tímea 2016. A munka-pályatanácsadáshoz kapcsolódó kutatások, avagy 20 év a szakdolgozatok tükrében. In Szabó, J. (Hrsg.): 20 éves a tanácsadó képzés. Munka-pályatanácsadók országos találkozója. Budapest: Kontakt Alapítvány.
Cserkúti, Ágnes 2018. Az én utam – pályaorientációs társasjáték. In EPALE Magazin. Budapest: EPALE Magyarország. Farkas, Tibor (Hrsg.) 2015. Cserhátszentiváni tanulmányok. Gödöllő: Szent István Egyetemi Kiadó.
Gódor, András – Szilágyi, Klára 1988. Továbbtanulási esélyek Dányban. Kutatás közben. Budapest: Oktatáskutató Intézet.
Kenderfi, Miklós (Hrsg.) 2010. KID kézikönyv. Debrecen: CSAT Egyesület a Hátrányos Helyzetű Rétegek Munkaerőpiaci Csatlakozásáért. Szilágyi, Klára – Völgyesy, Pál 1996. Pályaorientáció. Egyetemi jegyzet. Gödöllő: GATE, GTK, TKI.
Szilágyi, Klára 2001. A Gödöllői Agrártudományi Egyetem Munkavállalási tanácsadó tanszékének programjából (az Aszódi Petőfi Sándor Gimnázium és Gépészeti Szakközépiskola számára). Új Pedagógiai Szemle 51. 1. sz. 215–217.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Miklós Kenderfi, Dóra Kolta
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.