Az agrár-mérnöktanár képzés munkaerő-piaci igényeinek felmérése a Dél-dunántúli régióban

Szerzők

  • Tamás Péter Farkas

Kulcsszavak:

agrár-mérnöktanár, munkaerő-piaci elemzés, dél-dunántúli régió

Absztrakt

Napjainkban lejátszódó globális gazdasági, munkaerő-piaci összetett folyamatok, átalakulások közepette egyre inkább fontos, hogy mindenki tisztában legyen a saját képesítéséhez hozzárendelt valós munkaerő-piaci értékkel, így a diplomások számára is lényeges, hogy jól tájékozódjanak a munkaerőpiacon, megismerhessék diplomájuk értékét, a leendő elhelyezkedési lehetőségeiket. A Kaposvári Egyetemen 1996 óta folyik agrár-mérnöktanár képzés. A kutatás célja, az agrár-mérnöktanár képzés megítélésének, értékének, használhatóságának kiderítése, információ, adatbázis gyűjtése az agrár-mérnöktanárok elhelyezkedéséről, munkájáról, munkakörnyezetéről és azok összefüggéseiről. Az agrár-mérnöktanárok potenciális elhelyezkedési lehetőségeit, 
a dél-dunántúli régió mezőgazdasági szakoktatást végző iskoláit kutattam fel és körükben végeztem el a vizsgálatokat. Elsődlegesen primer kutatásokra kívántam alapozni, melynek eszköze a kérdőíves adatfelvétel volt. A kutatás eredménye, haszna, hogy a 
beérkezett adatok elsődleges visszajelzést jelentenek az agrár-mérnöktanár képzésről a Kaposvári Egyetem számára, a felmért munkáltatói megítélés a képzés minőségéről megerősítheti az eddigi agrár-mérnöktanári képzési rendszert. Vizsgálat fő következtetései, hogy a legtöbb mezőgazdasági szakképzést folytató intézmény alkalmaz agrár-mérnöktanárokat, igény van az alkalmazásukra, létszámuk bővíthető. Ez a diploma piacképes, ugyanakkor a képzés pedagógiai, gyakorlati modul részét erősíteni indokolt.

Downloads

Download data is not yet available.

Letöltések

Megjelent

2014-01-31

Folyóirat szám

Rovat

Az oktatási rendszer teljesítménye

Hogyan kell idézni

Az agrár-mérnöktanár képzés munkaerő-piaci igényeinek felmérése a Dél-dunántúli régióban. (2014). Acta Scientiarum Socialium, 40, 61-78. https://journal.uni-mate.hu/index.php/asc/article/view/5202