SPOTS
Abstract
„Sorozatomban a fotográfia legnagyobb kö-töttségét vetkőztem le, miszerint csak arról készíthetünk fényképet, ami a valóságban is lé-tezik. Olyan tájképeket hoztam létre, amelyek csupán a nyersanyag adottságainak kihasználásával alakultak ki. Nem létező természeti képekből, csupán festészeti és fotográfiai hagyományokból, valamint mindenki tudatában kollektíven élő természeti elemekből, formák-ból építkeztem. A képek exponálás nélkül, az instant filmek kémiai eljárásával, annak megszakításával jöttek létre. Az anyagban rejlő lehetőségeket és a kreált táj tulajdonságait vizsgáltam manuális beavatkozásokon keresztül. Egyszerű mechanizmusokkal irányítottam az előhívást, alakítottam ki a kemogramokat. A vegyszeres kezelés közben egyenletes fény érte a „polaroidokat”, így a fény tényleges képalkotó szerepe helyett a nyersanyag és az alkotó közötti interakció befolyásolta a képek kialakulását. A fotográfia ilyen mértékű leredukálása abszolút magáról a létrehozásról, valamint a nyersanyag a médiumra való visszahatásáról szól. A képek technikai értelmezése miatt az alkotói jelenlét meghatározó, annak ellenére, hogy az így létrehozott képek az érintetlen természetet tükrözik.”
A sorozat 11 darab instant kemogramból áll (7,3 x 9,5 cm / 9,5 x 7,3 cm).
Konzulens: Károly Sándor Áron DLADownloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2016 Dobokay Máté
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.