Non-mandatory fantasies. On an alternative literature textbook…

Authors

  • Áron Domokos Hungarian University of Agriculture and Life Scinces Institute of Education

DOI:

https://doi.org/10.33569/akk.6166

Keywords:

Baka L. Patrik, mandatory readings , popular literature, speculative fiction, literary education

Abstract

review

References

András Csaba (2018): Politikai képzelet és populáris kultúra. Új Egyenlőség. https://ujegyenloseg.hu/politikai-kepzelet-es-popularis-kultura/ [2024.11.10.]

Arató László (2016): Védőbeszéd a ponyvairodalom mellett. Könyv és Nevelés, 18(2), 23–34.

Baka L. Patrik (2016a): A szlovákiai magyar irodalomtanítás legújabb perspektívái. Iskolakultúra 26(6), 103–114.

Baka L. Patrik (2016b): Függőhidak : Fejezetek a kortárs spekulatív fikció irodalmából. Dunaszerdahely: Média Nova. (Kaleidoszkóp Könyvek 28.)

Baka L. Patrik (2020): Teljes gőzzel : Bevezetés a steampunk olvasásába. Komárno: Univerzita J. Selyeho.

Baka L. Patrik (2022): Óperenciák : Fejezetek a kortárs magyar gyermek- és ifjúsági irodalomból. Dunaszerdahely: Nap Kiadó.

Barna Emília – Patakfalvi-Czirják Ágnes (2024): Populáris kultúra és politika. Typotex Kiadó.

Beke Ottó (2024): Baka L. Patrik: Doboztankönyv (recenzió). Eruditio – educatio, 19(2), 122–124.

Benyovszky Krisztián (2008): Bevezetés a krimi olvasásába. Dunaszerdahely: Lilium Aurum.

Benyovszky Krisztián (2019): Megközelítési szempontok a populáris irodalom és kultúra tanulmányozásához. Nyitra: Nyitrai Konstantin Filozófus Egyetem Közép-európai Tanulmányok Kara.

Galuska László Pál – Feleky Mirkó (2015a): Typologia Phantastica. A fantasztikum rendszertana I. rész. Könyv és Nevelés, 17(3). 63–82.

Galuska László Pál – Feleky Mirkó (2015b): Typologia Phantastica. A fantasztikum rendszertana I. rész. Könyv és Nevelés, 17(4). 34–56.

Gombos Péter (2009a): Ó, mondd, te kit választanál. Könyv és Nevelés, 11(2), 41–48.

Gombos Péter (2009b): Utópiák és disztópiák a magyar irodalomban, különös tekintettel a gyermekirodalom antiutópiáira. Pécs: Pécsi Tudományegyetem BTK, Irodalomtudományi Doktori Iskola (Disszertáció)

Gombos Péter (2013): Dobj el mindent… és olvass! Esszék olvasáspedagógiáról, gyermek- és ifjúsági irodalomról. Budapest: Pont Kiadó.

Gombos, Péter (2019): A disztópiák Alkonyatjától a disztópiák alkonyáig? Korunk, 30(2), 49–55.

Gombos Péter (2022): Felső tagozatos diákok olvasói palettája. In: G. Szabó, Sára – Gombos, Péter (szerk.) Módszertan és megújulás: Válogatás a MATE Neveléstudományi Intézete szakmódszertani tanulmányaiból. Gödöllő, Magyarország: MATE Press, (pp. 113-120.)

Hegedűs Orsolya (2012): A mágia szövedéke : Bevezetés a magyar fantasy olvasásába I. Dunaszerdahely: Lilium Aurum.

Herédi Rebeka – Kispál Dániel – Kusper Judit (szerk. 2022): IrKa: Tanulmányok a magyartanítás módszertanairól. Eger: Líceum Kiadó.

Hódosy Annamária (2018): Biomozi. (Ökokritika és populáris film 1.) Szeged: Tiszatáj Alapítvány.

Hódosy Annamária (2023): Klímaszörnyek. (Ökokritika és populáris film 2.) Szeged: Tiszatáj Alapítvány.

Horváth Márk – Lovász Ádám – Nemes Z. Márió (2019): A poszthumanizmus változatai. Ember, embertelen és ember utáni. Budapest: Prae.hu.

Kiss Dávid – Szűts Zoltán (2021): A populáris irodalom helye és szerepe az olvasás- és élményközpontú irodalomtanításban. Hungarológiai Közlemények, 22(3), 62–75. https://doi.org/10.19090/hk.2021.3.62-75 [2024.11.10.]

Keserű József (2021): Lehetnek sárkányaid is. A fantáziavilágok építése mint kulturális gyakorlat. Budapest: Prae.hu.

Limpár Ildikó (2021, szerk.): Rémesen népszerű : Szörnyek a populáris kultúrában. Budapest: Atheneum.

Limpár Ildikó (2024, szerk.): Tér-Iszony : Szörnyűséges terek a populáris kultúrában. Barót: Tortoma Könyvkiadó.

Lőrincz Andrea – Nagy Ádám (2019, szerk.): 42. Pedagógiai problémahelyzetek feldolgozása blockbusterek segítségével. Budapest: Kodolányi János Egyetem.

Manxhuka, Afrodita (2020): Blockbusterek az irodalomórán, avagy a populáris kultúra helye a magyartanításban. Új Pedagógia Szemle, 70(3-4), 99–104.

Manxhuka Afrodita (2022): Mit olvas(s)unk irodalomórán? : A populáris irodalomban rejlő pedagógiai lehetőségek. Budapest: Novum Könyvklub Kft.

Nagy Ádám (2018, szerk.): Nevelj jedit! : A képzelet pedagógiája. Budapest: Atheneum.

Nagy Ádám (2022, szerk.): A téridőn is túl. Budapest: Atheneum.

Nagy Péter, H. (2007, szerk.): Idegen univerzumok : Tanulmányok a fantasztikus irodalomról, a science fictionről és a cyberpunkról. Dunaszerdahely: Lilium Aurum.

Nagy Péter, H. – Keserű József (szerk. 2011): Kontrafaktumok : Spekulatív fikció és irodalom. Komárom: Selye János Egyetem.

Nagy Péter, H. (szerk. 2012): Az éjszaka gyermekei : Tanulmányok a vámpírizmusról. Dunaszerdahely: Lilium Aurum.

Nagy Péter, H. (2016): Alternatívák : A popkultúra kapcsolatrendszerei. Budapest: Prae.hu. (MA PKK Monográfiák)

Nagy Péter, H. (2019): A képzelet tudománya : Praxeológiai bevezetés. Komárom: Selye János Egyetem.

Nagy Péter, H. – L. Varga Péter (szerk. 2022): Poptechnikák : Komplexitás a népszerű kultúrában. Prae.hu

Olay Csaba – Weiss János (szerk. 2014): A művészettől a tömegkultúráig. Budapest: L’Harmattan Kiadó – Könyvpont Kiadó.

Sárdi Margit, S. (1994): A tudományos-fantasztikus irodalom tematikája. In: MASFITT [online]

Sárdi Margit, S. (2013): Műfaj-e a sci-fi? Szépirodalmi figyelő 11(1), 28-36.

Szabó Sára, G. – Gombos Péter (2022, szerk.): Módszertan és megújulás: Válogatás a MATE Neveléstudományi Intézete szakdidaktikai tanulmányaiból. Gödöllő: MATE PRESS.

Schlachter, Birgit (2014): Twilight, Die Tribute von Panem & Co im Deutschunterricht? Zur didaktischen Relevanz der populären Jugendliteratur. Leseräume. Zeitschrift für Literalität in Schule und Forschung 1. Online. https://xn--leserume-4za.de/wp-content/uploads/2015/10/lr-2014-1-schlachter.pdf [2024.11.10.]

Tóth Csaba (2016): A sci-fi politológiája. Budapest: Atheneum.

Tütő László (2018): Fában az erdőt: A filozófia hasznáról és káráról. Eszmélet, 30(118),

200–226.

Varjas János – Nagy Ádám – Czigány Szabolcs – Pirkhoffer Ervin (2021): A Star Wars földrajza – Sci-fi alapú oktatóregények lehetőségei a földrajztanításban. Geometodika, 5(3), 75–84.

Vida Barbara (2017a): Amikor Sztálingrád suttog hozzád… Lőrinczy Judit: Ingókövek (Doboztankönyv-fejezet). Eruditio – educatio, 12(4), 85–90.

Vida Barbara (2017b): Szakítás a horgonyokkal: Moskát Anita: Horgonyhely (Doboztankönyv-fejezet). In: Tóth Péter – Hanczvikkel Adrienn – Duchon Jenő (szerk.): Tanulóközpontú oktatás, módszertani megújulás a szakképzésben és a felsőoktatásban: 7. Trefort Ágoston Tanárképzési Konferencia. Budapest: Óbudai Egyetem, pp. 628–642.

Published

2024-12-28

Issue

Section

Recenzió/kritika

How to Cite

Domokos, Áron. (2024). Non-mandatory fantasies. On an alternative literature textbook…. MEDIATON OF HUNGARIAN LANGUAGE CULTURE, 7(2), 59-66. https://doi.org/10.33569/akk.6166

Similar Articles

1-10 of 21

You may also start an advanced similarity search for this article.