A relációs szókincs, avagy térjelölési módok az iskolába lépő kisgyerekek nyelvhasználatában
Abstract
Az alsó tagozatos kisgyermekek anyanyelvi nevelésének meghatározó területe az olvasásképesség fejlesztése, az olvasási készség (technika) kialakítása. E folyamat alapja a nyelvi megnyilatkozások megfelelő szintű érettsége. Ezt az érettségi állapotot a módszertanokat kutatók egyrészt a pszicholingvisztika oldaláról közelítik meg, vizsgálataik főként a beszédészlelési, beszédértési problémák kiszűrését hivatottak szolgálni. A másik megközelítési mód a nyelv használatának, a nyelvállapotnak a leírásával, feltérképezésével lehetséges. Ez utóbbi leírására vállalkozom a kognitív szövegmegközelítési módok segítségével.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2012 Anyanyelvi Kultúraközvetítés
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.