A relációs szókincs, avagy térjelölési módok az iskolába lépő kisgyerekek nyelvhasználatában

Authors

  • Szilvia N. Kis

Abstract

Az alsó tagozatos kisgyermekek anyanyelvi nevelésének meghatározó területe az olvasásképesség fejlesztése, az olvasási készség (technika) kialakítása. E folyamat alapja a nyelvi megnyilatkozások megfelelő szintű érettsége. Ezt az érettségi állapotot a módszertanokat kutatók egyrészt a pszicholingvisztika oldaláról közelítik meg, vizsgálataik főként a beszédészlelési, beszédértési problémák kiszűrését hivatottak szolgálni. A másik megközelítési mód a nyelv használatának, a nyelvállapotnak a leírásával, feltérképezésével lehetséges. Ez utóbbi leírására vállalkozom a kognitív szövegmegközelítési módok segítségével.

Published

2012-02-15

Issue

Section

Articles

How to Cite

A relációs szókincs, avagy térjelölési módok az iskolába lépő kisgyerekek nyelvhasználatában. (2012). MEDIATON OF HUNGARIAN LANGUAGE CULTURE | ANYANYELVI KULTÚRAKÖZVETÍTÉS, 1(1). https://journal.uni-mate.hu/index.php/akk/article/view/198