MARKETING ACTIVITIES OF FITNESS SERVICE PROVIDERS IN THE NORTHERN GREAT PLAIN REGION

Authors

  • Anetta Müller Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Sportgazdasági és -Menedzsment Intézet
  • Zoltán Gabnai Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Gazdálkodástudományi Intézet
  • Éva Bácsné Bába Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Sportgazdasági és -Menedzsment Intézet
  • Christa Sára Pfau Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Sportgazdasági és -Menedzsment Intézet
  • Éva Judit Bartha Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Sportgazdasági és -Menedzsment Intézet
  • Anikó Molnár Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar
  • Károly Pető Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Vidékfejlesztés, Regionális Gazdaságtan és Turizmusmenedzsment Intézet

DOI:

https://doi.org/10.33032/acr.2481

Keywords:

fitness providers, trends, marketing mix, product development, physical activity

Abstract

As fitness services are suitable for compensate the disadvantageous effects of sedentary lifestyle, the number of studies which focus on the sport services’ demand and consumer motivation has significantly increased. Supply is also an area worth exploring, accordingly researchers conducted research studies primarily connected to the quality of service. Relatively few researches were focused on investigating the activities and characteristics of companies that operate fitness centers. Therefore, in our research we undertake the mapping of the entrepreneurial activity of companies providing fitness services in the Northern Great Plain region (N = 31). This study demonstrates that how important is the conscious use of marketingmix elements by service providers. Our results prove that the providers follow fitness trends and use the related information during product development. Thus, trend-oriented supply development is a key element in their marketing activities. Besides providing basic services, they also focus on complementary services (e.g. wellness facilities), which complement various workouts effectively. In addition to responding to changing consumer needs, service development often involves the pursuit of uniqueness. Their pricing is based on the strategy of adopting prices and competitor-oriented pricing. In terms of their promotional activities and sales channels, they prefer modern sales opportunities, especially online marketing to traditional tools and places.

Author Biographies

  • Anetta Müller, Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Sportgazdasági és -Menedzsment Intézet

    Dr. Müller Anetta
    Egyetemi docens
    Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Sportgazdasági és -Menedzsment
    Intézet
    muller.anetta@econ.unideb.hu

  • Zoltán Gabnai, Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Gazdálkodástudományi Intézet

    Dr. Gandai Zoltán
    Tudományos segédmunkatárs
    Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Gazdálkodástudományi Intézet
    gabnai.zoltan@econ.unideb.hu

  • Éva Bácsné Bába, Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Sportgazdasági és -Menedzsment Intézet

    Dr. Bácsné Prof. Dr. Bába Éva
    Egyetemi tanár
    Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Sportgazdasági és -Menedzsment
    Intézet
    bacsne.baba.eva@econ.unideb.hu

  • Christa Sára Pfau, Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Sportgazdasági és -Menedzsment Intézet

    Dr. Pfau Christa Sára
    Adjunktus
    Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Sportgazdasági és -Menedzsment
    Intézet
    pfau.christa@econ.unideb.hu

  • Éva Judit Bartha, Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Sportgazdasági és -Menedzsment Intézet

    Dr. Bartha Éva Judit
    Tudományos segédmunkatárs
    Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Sportgazdasági és –Menedzsment
    Intézet
    bartha.eva.judit@econ.unideb.hu

  • Anikó Molnár, Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar

    Molnár Anikó
    Mesterszakos egyetemi hallgató
    Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar
    miller.e.annie@gmail.com

  • Károly Pető, Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Vidékfejlesztés, Regionális Gazdaságtan és Turizmusmenedzsment Intézet

    Prof. Dr. Pető Károly
    Egyetemi tanár
    Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Vidékfejlesztés, Regionális
    Gazdaságtan és Turizmusmenedzsment Intézet
    peto.karoly@econ.unideb.hu

Published

2020-12-10

How to Cite

MARKETING ACTIVITIES OF FITNESS SERVICE PROVIDERS IN THE NORTHERN GREAT PLAIN REGION. (2020). Acta Carolus Robertus, 10(2), 117-136. https://doi.org/10.33032/acr.2481

Similar Articles

1-10 of 11

You may also start an advanced similarity search for this article.

Most read articles by the same author(s)