eLearning a katonai felsőoktatásban – tapasztalatok, feladatok
Kulcsszavak:
információs és kommunikációs technológia, elektronikus oktatás, távoktatás, elektronikus tananyagAbsztrakt
A Magyar Honvédség (MH) immár több mint egy évtizedes átalakítási folyamata még mindig nem ért a végéhez, ugyanakkor a NATO tagjaként az információs társadalom színvonalán álló hadseregekkel történő együttműködés a követelmény. Fel kell készülni elméleti és gyakorlati vonatkozásban egyaránt a sokoldalúságra, a kreativitásra, a folyamatos önfejlődés igényére, a tanulásra és az információs és kommunikációs technológia nyújtotta lehetőségek kihasználására. Az előrelépést az információs és kommunikációs technológia (IKT) robbanásszerű fejlődése által kínált új lehetőségekre, valamint a távoktatás módszertani fejlődésére alapozott távoktatási rendszer kialakítása jelentheti (Siposné, 2004). A Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetemen a távoktatás szervezeti keretei kialakulóban vannak. Az oktatók és a hallgatók körében végzett felmérések adatai megerősítették az önképzés szerepének, továbbá a korszerű információs és kommunikációs eszközök és az elektronikus tananyagok jelentőségének növekedését bizonyító tapasztalatokat.
Hivatkozások
Czank L., Vörös M. (2006). Az általános előmeneteli tanfolyamok lebonyolításának tapasztalatai 1. rész. Humán Szemle, 3. 62–81.
Czank L., Vörös M. (2006). Az általános előmeneteli tanfolyamok lebonyolításának tapasztalatai 2. rész. Humán Szemle, 4. 42–56.
Kiss Z. (2000). Honvédségünk a harmadik évezred küszöbén. Új Honvédségi Szemle, különszám. 122.
Siposné Kecskeméthy K. (2004). Új oktatási formák a NATO-ban. Humán Szemle, 1. 40–45.
17/2003. HM KÁT – HVKF együttes intézkedést a hivatásos és szerződéses katonák át- és továbbképzésének megszervezéséről és végrehajtásáról. Honvédelmi Közlöny, 7. 584–597.
Letöltések
Megjelent
Folyóirat szám
Rovat
License
Copyright (c) 2006 Vörös Miklós

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
