Pedagógustehetség − tehetséges pedagógus?
DOI:
https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.10Absztrakt
A tehetség definíciójának számos meghatározása létezik, sok külföldi és hazai tudományos modellje vált ismertté. Az egyes meghatározások más-más nézetet foglalnak össze, mutatnak be, más lényegi dolgot emelnek ki, és más módon közelítik meg a témát. A tehetség fogalma sokrétű, árnyalt, de iskolarendszerünkben ennek ellenére mindig a tantárgyakhoz kötve választják ki a tehetségeket. A tehetséggondozás folyamatának résztvevői a gyerekek mellett a tehetséget segítő mentorok, akik lehetnek a szülők, a pedagógusok és tehetségtámogatók. A tehetségsegítőknek olyan szakembereknek kell lenniük, akik fel tudják ismerni a gyerekekben rejlő képességeket, és elhivatottak arra, hogy fejlődésüket támogassák. A tehetségek sorsát legtöbbször a pedagógusok egyengetik, azonban senki nem foglalkozik azzal, hogy kik is azok a tehetséges pedagógusok, akik a saját szakmájukat a legmagasabb szinten tudják művelni.
Hivatkozások
Balogh László (2014): Új irányok az iskolai tehetséggondozásban. In: Mindennapi pszichológia. [online] < URL: http://mipszi.hu/cikk/100817-uj-iranyok-iskolai-tehetseggondozasban [2014.12.10.]
Bencéné Fekete Andrea (2011): A tudományos kutatásra nevelés a felsőoktatásban. In: Szele Bálint (szerk.): Tehetséggondozási Workshopok a Kodolányi János Főiskolán 3. Székesfehérvár : KJF, 2011. 11–19. p.
Gyarmathy Éva (2003): Tehetséges tanárok a tehetségért. In: Pedagógusképzés 2003. 1. évf. 3-4. sz. 105–112. p.
Gábrity Molnár Irén (2011): Tehetséges tanár a tehetséggondozás szolgálatában. [online] < URL: http://www.tehetsegprogram.hu/node/68 [2011.06.02.]
Győrfi Veronika – Sárdi Péter: A Kaposvár-Somogy Megyei Tehetségsegítő Tanács szervezeti felépítése [online] < URL: http://tehetseg.hu/tehetsegsegito-tanacs/tt-760-002-744 [2014.07.29.]
N. Kollár Katalin – Szabó Éva (2004): Pszichológia Pedagógusoknak. Budapest : Osiris Kiadó, 2004. 640 p.
Letöltések
Megjelent
Folyóirat szám
Rovat
License
Copyright (c) 2015 Bencéné Fekete Andrea
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.