Gráfok modern bevezetése a középiskolában

Szerzők

  • Kovács Veronika Eötvös Loránd Tudományegyetem

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2017.1-2.16

Absztrakt

A gráfelmélet a matematika egy napjainkban gyorsan fejlődő területe. A navigációs rendszerek, az emberi kapcsolatok vagy akár az agysejtek rendszere is modellezhető gráfok segítségével. 1984-ben Magyarországon még a matematika tanári képzésnek sem volt része a gráfelmélet, azonban ma már a középiskolai érettségi kötelező eleme. Munkánkban egy középiskolai gráfelmélet-oktatási módszerre teszünk javaslatot. Kutatók javaslatai alapján dolgoztunk ki egy tananyagot, melyet egy kilencedikes osztályban próbáltunk ki. Végül egy korábbi érettségikből válogatott feladatsor segítségével teszteltük a tanítási módszerünket.

Információk a szerzőről

  • Kovács Veronika, Eötvös Loránd Tudományegyetem

    egyetemi hallgató
    vera.kovacs21@gmail.com

Hivatkozások

Dieter, J. (2013). Graphs, networks and algorithms. Berlin Heidelberg: Springer Verlag. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-642-3227-5

Lovász, L. (1999). Kombinatorikai problémák és feladatok. Budapest: Typotex Kiadó.

Árendás, P., Furtenbacher, T., and G. Császár, A. (2016). On Spectra of Spectra. Journal of Mathematical Chemistry. Vol. 54. Issue 3. pp. 806-822. DOI: https://doi.org/10.1007/s10910-016-0591-1

Csányi, P., Fábián, K., Szabó, Cs. and Szabó, Zs. (2015). Number theory vs. Hungarian high school textbooks : the fundamental theorem of arithmetic. Teaching mathematics and computer sience. Vol. 13. issue. 2. pp. 209-223. DOI: https://doi.org/10.5485/TMCS.2015.0397

Csányi, P., Fábián K., Szabó, Cs., Szabó, Zs. and Vásárhelyi, É. (2016). Number theory vs. Hungarian highschool textbooks: √2 is irrational. Teaching mathematics and computer sience. Vol. 14. issue. 2. pp. 139-152. DOI: https://doi.org/10.5485/TMCS.2016.0416

Pissarides, C. (2000). Equilibrium Unemployment Theory (2nd ed.). Massachusetts: Institute of Technology.

Prömel, H. J., Steger, A. (2002). The Steiner tree problem. A tour through graphs, algorithms, and complexity. Advanced Lectures in Mathematics. H.n.: Vieweg+Teubner Verlag. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-322-80291-0

Letöltések

Megjelent

2017-06-26

Folyóirat szám

Rovat

Szemle - Válogatás a XXXIII.OTDK módszertani előadásaiból

Hogyan kell idézni

Gráfok modern bevezetése a középiskolában. (2017). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 15(1-2), 275-293. https://doi.org/10.17165/TP.2017.1-2.16