A pedagógusok képzési motivációi és igényei

Szerzők

  • Deichlerné Könyves Ildikó Tinódi Lantos Sebestyén Általános Iskola
  • Bencéné Fekete Andrea Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar Neveléstudományi Intézet

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2017.1-2.6

Absztrakt

A vizsgálat célja a pedagógusok tanulási, képzési motivációinak vizsgálata. A kutatás arra irányult, hogy feltárja, melyek azok a tényezők, amelyek befolyásolják pedagógusok tanulási, képzési motivációt, és a különböző motívumok milyen arányban befolyásolják az egyént az önképzésben. A kutatási kérdések között szerepel annak vizsgálata, hogy a pedagógus életpálya bevezetésével változtak-e a képzési igények, továbbképzési irányultságok.
A kutatás eredményeinek tükrében bemutatásra kerülnek azok a motivációs lehetőségek, technikák, amelyeket alkalmazva a pedagógusok tanulási, képzési motivációit segíteni tudják az intézmény vezetői. A tudásalapú társadalomban fontos, hogy a pedagógusok támogatást kapjanak az új ismeretek elsajátításához, a kompetenciák fejlesztéséhez.

Szerző életrajzok

  • Deichlerné Könyves Ildikó, Tinódi Lantos Sebestyén Általános Iskola

    közoktatási szakértő, intézményvezető-helyettes
    ildikonyves@gmail.com

  • Bencéné Fekete Andrea, Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar Neveléstudományi Intézet

    fekete.andrea@ke.hu

Hivatkozások

A 277/1997. (XII. 22.) Korm. rendelet a pedagógus-továbbképzésről, a pedagógus-szakvizsgáról, valamint a továbbképzésben részt vevők juttatásairól és kedvezményeiről [online] https://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99700277.KOR [2016. 10. 18.]

A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet a pedagógusok előmeneteli rendszeréről és a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény köznevelési intézményekben történő végrehajtásáról [online] https://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1300326.KOR [2016. 10. 18.]

Akkreditáció? Garancia, minőség, hitelesség /Pedagógus-továbbképzések. [2015] Oktatási Hivatal, Budapest 2015.

Bajusz, K. (2000). A felnőttkori tanulás motiváció – Felnőttkori tanulási képességek. In: Tudástár, Esély 2000 – konferencia [online] http://ofi.hu/tudastar/esely-2000-konferencia/felnottkori-tanulas [2016.09.23]

Bajusz, K. (2016). Időskori tanulás. [online] https://www.ofi.hu/tudastar/bajusz-klara-idoskori [2016. 10. 24.]

Fináncz, J. (2015). Társadalmi partnerek kapcsolata a Kaposvári Egyetem Pedagógiai karával. In: Bencéné Fekete, A. (Ed.), Gyakorlat – képzés – hálózatok az intézményi pedagógiai kooperációban. (pp.31–37). Kaposvár: Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar.

Kereszty, O. (Ed.) (2008). Interdiszciplinaritás a pedagógiában. Kaposvár: Kaposvári Egyetem.

Majoros, P. (2004). A kutatásmódszertan alapjai. Budapest: Perfekt Kiadó.

Maylander, E. (2008): Használjunk a bér helyett valódi motivációs eszközöket [online] http://www.hrportal.hu/hr/hasznaljunk-a-ber-helyett-valodi-motivacios-eszkozoket-20081126.html [2016.10.08.]

Nagy, J. (1998). A kognitív motívumok rendszere és fejlesztése 1–2. rész. Iskolakultúra, 11.sz. pp. 73–86.p.

Réthy, E-né. (2003). Motiváció, tanulás, tanítás. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest: Okker Oktatási Iroda.

Sági, K. – Varga, J.(2015). Pedagógusok / A pedagógus-továbbképzés szabályozása és hazai gyakorlata. In: Oktatási Hivatal honlapja [online] http://www.oktatas.hu/kozneveles/projektek/tamop_315_pedkepzes_fejl/ projekhirek/pedagogusok?itemNo=1 [2016.09.22]

Sió, L. – Bogdány, Z. (2015). Továbbképzés, tanulás, szakmai fejlődés. Oktatási Hivatal, Budapest.

Smith, R.. Learning how to learn. [online] http://www.szitoimre.com/feladat/adultlearn.pdf [2015.12.15.]

Sz. Molnár, A.(é.n.). A tanuló felnőtt. [online] http://www.diral.hu/publikaciok/A_tanul%C3%B3_feln%C5%91tt.pdf [2016. 10. 18.]

Letöltések

Megjelent

2017-06-26

Folyóirat szám

Rovat

Képzés és Gyakorlat

Hogyan kell idézni

A pedagógusok képzési motivációi és igényei. (2017). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 15(1-2), 101-122. https://doi.org/10.17165/TP.2017.1-2.6