Tanulási módszerek – a Google-találatok függvényében

Szerzők

  • Simon Katalin ELTE PPK Pedagógiai és Pszichológiai Intézet – Szombathely

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2018.4.4

Absztrakt

Aki nincs tisztában azzal, hogyan teheti hatékonyabbá tanulását, a digitális technika világában valószínű, hogy az Internethez fordul. Feltételeztük, hogy a Google-találatoknak legalább az egy harmada nem tartalmaz semmilyen használható információt. Sejtettük, hogy az egyes oldalak többségében a közoktatásban részt vevők tanulási módszereivel foglalkoznak. Ezen belül pedig valószínűsíthetően a leggyakrabban a tananyag memorizálását segítő technikákat javasolnak. A Google „tanulási módszerek” kifejezésre megjelenített 180 találatát elemeztük, melyek segítségével az első két hipotézist igazolni tudtuk. Arra a következtetésre jutottunk, hogy a világháló segítségével is meg lehet tanulni hatékonyan tanulni.

Információk a szerzőről

  • Simon Katalin, ELTE PPK Pedagógiai és Pszichológiai Intézet – Szombathely

    egyetemi docens
    simon.katalin@ppk.elte.hu

Hivatkozások

A Kormány 110/2012. (VI. 4.) Korm. rendelete a Nemzeti alaptanterv kiadásáról, bevezetéséről és alkalmazásáról. (2012). Magyar Közlöny, 66. sz. pp. 10635–10847.

Bedő, F. (2012). A digitális nemzedék és lehetséges hatása az oktatásra. In: Szekszárdi, J. (Ed.) Digitalis_de_generacio 2.0, (pp. 15−30). Budapest: Underground Kiadó.

Bergeron, L. (2008). Circadian clock may be critical to learning and memory. Stanford Report. [online] http://news.stanford.edu/news/2008/october8/hamster-100808.html [2018. március 14.]

Besenyei, L. (2016). A generációváltás forradalma. Opus et Educatio, 3. évf. 4. sz. [online] http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/19/131 [2018. március 14.] DOI: https://doi.org/10.3311/ope.19

Deákné, B. K. (2002). Neked is lehet jobb jegyed! Budapest: Deák és Társa Kiadó Bt.

Fuchs, W. R. (1973). Az új tanulási módszerek. Budapest: Közgazdasági és Jogi Kiadó.

Fürstné, K. E. − Sipos, E. (1992). Hogyan is tanuljak? (Hasznos tanácsok tizenéveseknek és szüleiknek) Budapest: Honffy Kiadó.

Józsa, K. − Fejes, J. B. (2012). A tanulás affektív tényezői. In: Csapó, B. (Ed.): Mérlegen a magyar iskola, (pp. 367−406). Budapest: Nemzeti Tankönyvkiadó.

Kata, J. (2011). Tanulástechnika. Budapest: Typotex.

Kőpatakiné, M. M. (2009). Tanulni jó. [online] http://www.ofi.hu/tudastar/foglalkoztatasba/kopatakine-meszaros [2018. március 17.]

Lappints, Á. (2002). Tanuláspedagógia. A tanulás tanításának alapjai. Pécs: Coménius Bt.

Metzig, W. − Schuster, M. (2003). Tanuljunk meg tanulni! A tanulási stratégiák hatékony alkalmazásának módszerei. Budapest: Medicina.

Mihály, I. (2009). Beszéljünk a házi feladatról! [online] http://ofi.hu/tudastar/beszeljunk-hazi [2018. március 14.]

Oroszlány, P. (2003). Könyv a tanulásról. Tanulási képességeket fejlesztő tréning 12−16 éveseknek. Budapest: Független Pedagógiai Intézet.

Tari, A. (2011). Z generáció. Budapest: Tericum Kiadó.

Ujhelyi., A. (2009). Iskola 2.0 Digitális generáció az oktatásban. Iskolakultúra, 19. évf. 11. sz. pp. 54−60.

Letöltések

Megjelent

2018-12-20

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok

Hogyan kell idézni

Tanulási módszerek – a Google-találatok függvényében. (2018). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 16(4), 39-48. https://doi.org/10.17165/TP.2018.4.4