Hiánypótló szakmai együttműködés az iskolai integrációban
DOI:
https://doi.org/10.17165/TP.2019.3-4.20Absztrakt
Kísérleti, többségi tantervű, kislétszámú osztály indult Sopronban, hogy megkönnyítse a tankötelezett, ép intellektusú, autizmus spektrumzavarral, kevert fejlődési zavarral vagy egyéb pszichés fejlődési zavarral élő tanulók iskolakezdését. A tanulócsoport létrehozásának célja, hogy fokozatos integráció révén olyan pedagógiai gyakorlat alakuljon ki az ellátórendszerben, amely elősegíti az érintett tanulók későbbi zavartalan beilleszkedését. Az egyedülálló kezdeményezés, amely egyszerre biztosítja a korai nevelés-oktatás terén szükséges sérülésspecifikus támogatást, ugyanakkor a tanulók fejlettségének megfelelően lehetőséget ad a többségi kortárs iskolai csoportokba való átjárhatóságra, a Soproni Tankerületi Központ, a Soproni Kozmutza Flóra Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, a szülők által választott általános iskola és a szülők négyoldalú szakmai együttműködésének eredményeképpen valósul meg.
Hivatkozások
Keszi Roland – Kiss László – Pál Judit – Papp Gergő (2019). Autista gyermekek a mai magyar közoktatásban. Kapocs : a Nemzeti, Család- és Szociálpolitikai Intézet folyóirata, 10. évf. 3. sz. pp. 30–46. [online] http://www.ncsszi.hu/download.php?file_id=1017 [2019.szeptember 12.]
Pedagógiai Program (2019). Soproni Kozmutza Flóra Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Óvoda, Általános Iskola és Szakiskola.
Letöltések
Megjelent
Folyóirat szám
Rovat
License
Copyright (c) 2019 Horváth Lászlóné
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.