Autogén tréning az iskolában

Egy kísérlet tanulságai

Autores/as

  • István József Kaposvári Egyetem CSVM Pedagógiai Főiskolai Kar

Resumen

A mai iskolai élet egyik sajnálatos kísérő jelensége a stressz, amely a tanárt és a diákot egyaránt terheli. A stresszhatások változatos skálája, mint például a pedagógusok és diákok testi-szellemi megterhelése, a tanulók magatartási-fegyelmi követelményei súlyos terhelő feszültségként jelentkeznek a tanulási folyamatban résztvevőknél. Emiatt célszerű tehermentesítő, segítő, stresszcsökkentő eljárásokat bevezetni, amelyek elviselhetőbbé teszik a megterheléseket, sőt hozzájárulnak az iskolai élmények pozitív megéléséhez. Minél egyszerűbb az alkalmazott módszer, annál nagyobb az esély, hogy bevezethető az iskolai életbe.

Biografía del autor/a

  • István József, Kaposvári Egyetem CSVM Pedagógiai Főiskolai Kar

    okleveles pszichológus, főiskolai adjunktus

Referencias

Bagdy E. – Telkes J.: Személyiségfejlesztő módszerek az iskolában. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 1995.

Bagdy – Koronkai: Relaxációs módszerek. Medicina. Bp. 1978.

Ben-Menachem, M.: Lazíts az életedéit. Új Nap Kiadó, Zalaegerszeg, 1990.

Kermani, K. dr.: Autogén tréning. Maecenas, Bp. 1996.

Krapf, G.: Az autogén tréning gyakorlata. Springer Hungarica, Bp. 1992.

Langen, D.: Autogén tréning. Holló és Társa Kiadó, Kaposvár, 1999.

Publicado

2003-10-30

Número

Sección

Műhely

Cómo citar

Autogén tréning az iskolában: Egy kísérlet tanulságai. (2003). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 1(2), 35-37. https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5601

Artículos más leídos del mismo autor/a