Hargreaves, Andy - Ann Lieberman - Michael Fullan - David Hopkins (eds): Second International Handbook of Educational Change

Springer 2010. 1077. p. ISBN 978 90 481 2659 0

Autores/as

  • László Kulcsár

Resumen

Körülbelül másfél-két évtizeddel ezelőtt erősödött meg az a felismerés, hogy a világ társadalmi és gazdasági értelemben is jelentős átrendeződés korát éri. Az átrendeződés a gazdaságon kívül a technológia területén (lásd pl. számítástechnika, információs társadalom), valamint a kultúrák egymáshoz való viszonyának területén volt igen jelentős. Ezt az átrendeződést a gazdasági, szociológiai, antropológiai szakirodalom széles körben elemezte és vitatta, de a vizsgált folyamatok társadalmi következményei még ma sem egyértelműek. Általánosan elfogadott azonban, hogy az oktatás rendszerének, az oktatáspolitikának is adaptálni kell ezeket a mozgásokat, illetőleg a jó oktatási rendszer maga is indukál olyan változásokat, amelyek termékenyítőén hatnak a gazdaságra és a társadalomra.
2010-ben, néhány hónapja jelentette meg a Springer kiadó azt a több mint ezer oldalas kézikönyvet, amely szinte az egész világot átfogó képet ad azokról a kezdeményezésekről, programokról, amelyek az új társadalmi, gazdasági trendek jelentette kihívásokra adnak választ az oktatás területén. Sajnálatos, hogy a több mint ezer oldat elfoglaló tanulmányok között nincs egy sem, amely a kelet-európai országok tapasztalatait elemezné. Ezt a körülményt üzenetként is felfoghatjuk.

Publicado

2010-04-30

Número

Sección

Könyvismertetés

Cómo citar

Hargreaves, Andy - Ann Lieberman - Michael Fullan - David Hopkins (eds): Second International Handbook of Educational Change: Springer 2010. 1077. p. ISBN 978 90 481 2659 0. (2010). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 8(1), 115-118. https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5346