Innováció a spanyol felnőttoktatásban
DOI:
https://doi.org/10.17165/TP.2014.3-4.9Resumen
A polgári életben való tevékeny részvétel megkívánja, hogy már az idősebb generációk is kellő ismeretekkel rendelkezzenek a globalizált világról, s képesek legyenek abban aktívan közreműködni. A felnőttkori oktatás tartalmának és módszereinek elő kell segítenie a modernizációs áramlatoknak megfelelő ismeretek, készségek és képességek fejlesztését és kiterjesztését, életkortól függetlenül. A fejlett európai országok tapasztalatai arra intenek, hogy a gyorsan változó gazdasági környezetben csak azoknak van esélyük talpon maradni, akik képesek megújítani felnőttoktatási rendszerüket. A szerző jelen írásában a spanyolországi Toledóban megrendezett „Válasz egy kihívásra: innováció a felnőttoktatásban” témájú szakértői tanulmányút során megszerzett tapasztalatairól számol be.
Referencias
Csíkszentmihályi Mihály (2010): Flow - Az áramlat - A tökéletes élmény pszichológiája. Budapest : Akadémiai Kiadó, 2010. 150 p.
Demeter Kinga (szerk., 2006): A kompetencia: Kihívások és értelmezések. Budapest: Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, 2006. 364 p.
Delors, Jacques (1997): Oktatás – rejtett kincs. Budapest : Osiris Kiadó, 1997. 219 p.
Durkó Mátyás (1998): Társadalmi kihívások és a felnőttnevelés funkciói. Pécs : JPTE Felnőttképzési és Emberi Erőforrás Fejlesztési Intézete, 1998. 415 p.
Goleman, Daniel (1997): Érzelmi intelligencia. Budapest : Háttér Kiadó, 1997. 454 p.
Harangi László - Heribert Hinzen – Sz. Tóth János szerk. (1998): Nemzetközi nyilatkozatok és dokumentumok a felnőttoktatásról és az egész életen át tartó tanulásról. Német Népfőiskolai Szövetség Nemzetközi Együttműködési Intézete, 1998. 9-17 p.
Joel Spring (2008): Globalization of Education. An Introduction. New York: Routledge, 2008. 250 p. doi: https://doi.org/10.4324/9780203886854
Koltai Dénes (1997): A felnőttoktatás jövője – a jövő felnőttoktatása. Pécs : PTE FEEFI – Német Népfőiskolai Szövetség Nemzetközi Együttműködési Intézete, 1997. 300 p.
Kóródi Mária (szerk., 2007): Remény a fennmaradásra. Budapest : Kossuth Kiadó, 2007. 288 p.
Ligetiné Verebélyi Anna– Magyar Edit– Maróti Andor szerk. (1998): Sok szemmel a felnőttoktatásról. Pécs : JPTE Felnőttképzési és Emberi Erőforrás Fejlesztési Intézet, 1998. 19–25 p.
Szilágyi Antal (2003): A munka világa és a felnőttképzés. In: Magyar-Német együttműködés az európai partnerségben, IIZ/DVV-PTE FEEFI.
Torgyik Judit és Karlovitz János Tibor (2006): Multikulturális nevelés. Budapest : Bölcsész Konzorcium, 2006. 226 p.
Varga László (2011): Új paradigmák: globalizáció és konstruktivizmus. In: Létünk, 2011. 41. évf. 4. sz. 21 – 30. p.
Varga László (2012): Generációk közötti tanulás. Hoppá Disszeminációs füzetek 39. Budapest : Tempus Közalapítvány, 2012. 31 p.
Zrinszky László (1995): A felnőttképzés tudománya. Budapest : OKKER Kiadó, 1995. 258 p.
http://edu.jccm.es/cea/consuegra
http://www.educacion.gob.es/educacion/que-estudiar-y-donde/aprendizaje-largo-vida.html
http://edu.jccm.es/cea/gutierredecardenas/
Descargas
Publicado
Número
Sección
Licencia
Derechos de autor 2014 Varga László
Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0.