Innováció a spanyol felnőttoktatásban

Autores/as

  • László Varga Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar, Sopron

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2014.3-4.9

Resumen

A polgári életben való tevékeny részvétel megkívánja, hogy már az idősebb generációk is kellő ismeretekkel rendelkezzenek a globalizált világról, s képesek legyenek abban aktívan közreműködni. A felnőttkori oktatás tartalmának és módszereinek elő kell segítenie a modernizációs áramlatoknak megfelelő ismeretek, készségek és képességek fejlesztését és kiterjesztését, életkortól függetlenül. A fejlett európai országok tapasztalatai arra intenek, hogy a gyorsan változó gazdasági környezetben csak azoknak van esélyük talpon maradni, akik képesek megújítani felnőttoktatási rendszerüket. A szerző jelen írásában a spanyolországi Toledóban megrendezett „Válasz egy kihívásra: innováció a felnőttoktatásban” témájú szakértői tanulmányút során megszerzett tapasztalatairól számol be.

Referencias

Csíkszentmihályi Mihály (2010): Flow - Az áramlat - A tökéletes élmény pszichológiája. Budapest : Akadémiai Kiadó, 2010. 150 p.

Demeter Kinga (szerk., 2006): A kompetencia: Kihívások és értelmezések. Budapest: Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, 2006. 364 p.

Delors, Jacques (1997): Oktatás – rejtett kincs. Budapest : Osiris Kiadó, 1997. 219 p.

Durkó Mátyás (1998): Társadalmi kihívások és a felnőttnevelés funkciói. Pécs : JPTE Felnőttképzési és Emberi Erőforrás Fejlesztési Intézete, 1998. 415 p.

Goleman, Daniel (1997): Érzelmi intelligencia. Budapest : Háttér Kiadó, 1997. 454 p.

Harangi László - Heribert Hinzen – Sz. Tóth János szerk. (1998): Nemzetközi nyilatkozatok és dokumentumok a felnőttoktatásról és az egész életen át tartó tanulásról. Német Népfőiskolai Szövetség Nemzetközi Együttműködési Intézete, 1998. 9-17 p.

Joel Spring (2008): Globalization of Education. An Introduction. New York: Routledge, 2008. 250 p. doi: https://doi.org/10.4324/9780203886854

Koltai Dénes (1997): A felnőttoktatás jövője – a jövő felnőttoktatása. Pécs : PTE FEEFI – Német Népfőiskolai Szövetség Nemzetközi Együttműködési Intézete, 1997. 300 p.

Kóródi Mária (szerk., 2007): Remény a fennmaradásra. Budapest : Kossuth Kiadó, 2007. 288 p.

Ligetiné Verebélyi Anna– Magyar Edit– Maróti Andor szerk. (1998): Sok szemmel a felnőttoktatásról. Pécs : JPTE Felnőttképzési és Emberi Erőforrás Fejlesztési Intézet, 1998. 19–25 p.

Szilágyi Antal (2003): A munka világa és a felnőttképzés. In: Magyar-Német együttműködés az európai partnerségben, IIZ/DVV-PTE FEEFI.

Torgyik Judit és Karlovitz János Tibor (2006): Multikulturális nevelés. Budapest : Bölcsész Konzorcium, 2006. 226 p.

Varga László (2011): Új paradigmák: globalizáció és konstruktivizmus. In: Létünk, 2011. 41. évf. 4. sz. 21 – 30. p.

Varga László (2012): Generációk közötti tanulás. Hoppá Disszeminációs füzetek 39. Budapest : Tempus Közalapítvány, 2012. 31 p.

Zrinszky László (1995): A felnőttképzés tudománya. Budapest : OKKER Kiadó, 1995. 258 p.

http://www.educa.jccm.es/

http://edu.jccm.es/cea/consuegra

http://www.epatalavera.es/

http://www.eoitoledo.es/

http://www.educacion.gob.es/educacion/que-estudiar-y-donde/aprendizaje-largo-vida.html

http://edu.jccm.es/cea/gutierredecardenas/

http://edu.jccm.es/cea/poligono/

https://centrovirtual.educacion.es/mentor/inicio.html

Publicado

2014-12-20

Número

Sección

Képzés és Gyakorlat

Cómo citar

Innováció a spanyol felnőttoktatásban. (2014). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 12(3-4), 121-131. https://doi.org/10.17165/TP.2014.3-4.9

Artículos más leídos del mismo autor/a

1 2 > >>