Pedagógustehetség − tehetséges pedagógus?

Autores/as

  • Andrea Bencéné Fekete Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar, Szakmódszertani Tanszék

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2015.3-4.4

Resumen

A tehetség definíciójának számos meghatározása létezik, sok külföldi és hazai tudományos modellje vált ismertté. Az egyes meghatározások más-más nézetet foglalnak össze, mutatnak be, más lényegi dolgot emelnek ki, és más módon közelítik meg a témát. A tehetség fogalma sokrétű, árnyalt, de iskolarendszerünkben ennek ellenére mindig a tantárgyakhoz kötve választják ki a tehetségeket. A tehetséggondozás folyamatának résztvevői a gyerekek mellett a tehetséget segítő mentorok, akik lehetnek a szülők, a pedagógusok és tehetségtámogatók. A tehetségsegítőknek olyan szakembereknek kell lenniük, akik fel tudják ismerni a gyerekekben rejlő képességeket, és elhivatottak arra, hogy fejlődésüket támogassák. A tehetségek sorsát legtöbbször a pedagógusok egyengetik, azonban senki nem foglalkozik azzal, hogy kik is azok a tehetséges pedagógusok, akik a saját szakmájukat a legmagasabb szinten tudják művelni.

Biografía del autor/a

  • Andrea Bencéné Fekete, Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar, Szakmódszertani Tanszék

    PhD, egyetemi docens, dékánhelyettes, tanszékvezető
    fekete.andrea@ke.hu

Referencias

Balogh László (2014). Új irányok az iskolai tehetséggondozásban. In: Mindennapi pszichológia. [online] http://mipszi.hu/cikk/100817-uj-iranyok-iskolai-tehetseg-gondozasban [2014.12.10.]

Bencéné Fekete Andrea (2011). A tudományos kutatásra nevelés a felsőoktatásban. In: Szele Bálint (szerk.): Tehetséggondozási Workshopok a Kodolányi János Főiskolán 3. (pp. 11–19.) Székesfehérvár: KJF.

Gyarmathy Éva (2003). Tehetséges tanárok a tehetségért. In: Pedagógusképzés, 1. évf. 3–4. sz. pp. 105–112.

Gábrity Molnár Irén (2011). Tehetséges tanár a tehetséggondozás szolgálatában. [online] http://www.tehetsegprogram.hu/node/68 [2011.06.02.]

N. Kollár Katalin, Szabó Éva (2004). Pszichológia Pedagógusoknak. Budapest: Osiris Kiadó.

Publicado

2015-12-20

Número

Sección

Képzés és Gyakorlat

Cómo citar

Pedagógustehetség − tehetséges pedagógus?. (2015). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 13(3-4), 61-72. https://doi.org/10.17165/TP.2015.3-4.4