A fenntarthatóságra nevelés gyakorlata a győri tanítóképzésben

Autores/as

  • Viktória Kövecsesné Gősy Nyugat-magyarországi Egyetem Apáczai Csere János Kar, Győr

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.21

Resumen

A XXI. század egyik legnagyobb kihívása a nevelés-oktatás során a fenntarthatóság pedagógiájának hatékony megvalósítása. Mindennek folyamatában az oktatásban részt vevő fiatalok környezettudatos magatartásformálása, a felelősségérzet kialakítása központi célkitűzés. Ebben a tanítóképzés során útmutató feladatunk van. Szükségszerű, hogy a leendő tanítókat felkészítsük a környezeti nevelés legfontosabb tevékenységeire, elsajátítsák azokat a hatékony környezeti nevelési módszereket, melyek az eredményes munkához szükségesek. A tanulmány írója arra vállalkozott, hogy bemutassa a fenntarthatóságra nevelés lehetőségeit, egyik jó gyakorlatát a győri tanítóképzésben.

Referencias

Czippán Katalin – Haraszti Anikó (2002): Föld csúcs. Hírlevél, Környezeti Nevelési és Kommunikációs Programiroda – Professzorok Háza, 2002. december

Havas Péter (2004): Fenntarthatóság pedagógiája. A remény paradigmája a 21. század számára kézirat [online] [2004. február 25. ] < URL www.korlanc.hu

Havas Péter (2003): Helyzetkép és értékelés a fenntartható fejlődésről – Rio+5 után. [online] [2003.10.30. ] < URL: http://www.korlanc.ngo.hu/cikk6.htm

Wheeler, Keith (2004): Fenntarthatóság öt nézőpontból. In: Fenntarthatóság pedagógiája, A remény paradigmája a 21. század számára. kézirat [online] [2004. február 25. ] < URL: http://www.korlanc.hu

Kovátsné Németh Mária (szerk.) (1997): Erdőpedagógia. Győr : ACSJTF, 216 p.

Kovátsné Németh Mária (2006): Fenntartható oktatás és projektpedagógia. In: Új Pedagógiai Szemle, 2006. 56. évf. 10. szám, 75–86. p.

Kováts-Németh Mária (2010): Erdőpedagógiától a környezetpedagógiáig. Pécs : Comenius Kft., 313 p.

Palmer, Joy – Neal, Philip (szerk.) (2000): Környezeti nevelés: nemzetközi fejlődés és eredmények. In.: A környezeti nevelés kézikönyve, Budapest : Körlánc Könyvek, 280 p.

Posch, Peter (2003): Társadalmi változás és környezeti nevelés. [online] [2003.10.30] < URL: http://www.korlanc.ngo.hu/cikk2.htm

Pusztai Borbála (2002): A szeretetközösségben megadható a nevelés. In: Hírlevél. Környezeti Nevelési és Kommunikációs Programiroda – Professzorok Háza

Schróth Ágnes (szerk.) (2004): Környezeti nevelés a középiskolában. Budapest : Trefort Kiadó, 2004. 376 p.

Szent-Györgyi Albert: Ember és természet. In.: Horváthné Papp Ibolya (szerk.): Globalitástól a lokalitásig : (Természet –és környezetvédelmi olvasókönyv). Budapest : Pont Kiadó. 2001. 269–273. p.

Varga Attila: Környezeti kompetencia. (2004) [online] [2004. február 25. ] < URL: http://www.ofi.hu/tudastar/4-vitaforum-kozepiskolai/kornyezeti-kompetencia]

Vásárhelyi Tamás – Victor András (szerk.) (2005): Nemzeti Környezeti Nevelési Stratégia – alapvetés. Budapest : Magyar Környezeti Nevelési Egyesület, 2005. 307 p.

Az 1995. évi LIII. sz. törvény a környezet védelmének általános szabályairól

Publicado

2015-06-28

Número

Sección

Képzés és Gyakorlat

Cómo citar

A fenntarthatóságra nevelés gyakorlata a győri tanítóképzésben. (2015). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 13(1-2), 299-315. https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.21