DIGIDEUTSCH – Német nyelvű digitális tananyag általános iskolások számára

Autores/as

  • Gabriella Bikics Miskolci Egyetem, Bölcsészettudományi Kar, Modern Filológiai Intézet, Német Nyelv- és Irodalomtudományi Tanszék
  • Erika Kegyes Miskolci Egyetem, Bölcsészettudományi Kar, Modern Filológiai Intézet, Német Nyelv- és Irodalomtudományi Tanszék

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2016.3-4.5

Resumen

A Miskolci Egyetem Német Nyelv- és Irodalomtudományi tanszékének oktatói és tanárképzésben részt vevő hallgatói egy új digitális tananyagot dolgoztak ki a német nyelvet kezdő szinten tanuló általános iskolások számára. Írásunkban a tananyag koncepcióját mutatjuk be, leírjuk a módszertani elveinket és rámutatunk arra két legfontosabb elemre, ami munkánkat más digitális, interaktív vagy online nyelvtanulást segítő tananyagoktól megkülönbözteti: 1. tanulási nehézségekkel küzdő tanulok támogatása a nyelvtanulásban; 2. a német mint második idegen nyelv tanulásában való alkalmazási lehetőségek.

Biografía del autor/a

  • Gabriella Bikics, Miskolci Egyetem, Bölcsészettudományi Kar, Modern Filológiai Intézet, Német Nyelv- és Irodalomtudományi Tanszék

    PhD, egyetemi docens
    bikicsg@gmail.com

  • Erika Kegyes, Miskolci Egyetem, Bölcsészettudományi Kar, Modern Filológiai Intézet, Német Nyelv- és Irodalomtudományi Tanszék

    PhD, egyetemi docens
    kegyeserika@gmail.com

Referencias

Benedek, A. (szerk.) (2013). Digitális pedagógia 2.0. Budapest: Typotex.

Szabó, E. M. (2013). A laterna magicától az okostelefonig. Az online nyelvtanulás és nyelvtanítás egy lehetséges modellje. In: Benedek, A. (szerk.): Digitális pedagógia 2.0. Budapest: Typotex.

Az 51/2012. (XII. 21.) számú EMMI rendelet 2. melléklete, Kerettanterv az általános iskola 5-8. évfolyamára, letölthető az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet honlapjáról: http://kerettanterv.ofi.hu/02_melleklet_5-8/index_alt_isk_felso.html

Publicado

2016-12-22

Número

Sección

Képzés és Gyakorlat

Cómo citar

DIGIDEUTSCH – Német nyelvű digitális tananyag általános iskolások számára. (2016). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 14(3-4), 93-109. https://doi.org/10.17165/TP.2016.3-4.5