Mészöly Miklós Jelentés öt egérről című novellája az irodalomórán

Autores/as

  • Júlia Réti Károli Gáspár Református Egyetem
  • Meldina Sebők KRE BTK Modern Magyar Irodalomtudományi Tanszék

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2017.1-2.18

Resumen

Az irodalomoktatásban az ezredforduló után bekövetkezett paradigmaváltás ellenére napjainkban is a hagyományelvű, irodalomtörténeten alapuló, kronologikus oktatás uralkodik a középiskolákban. Ennek következménye, hogy sok esetben nincs elegendő idő a modern szerzők tanítására, főképp az 1945 utáni írók és költők nem kapnak helyet az órákon. Jó példa erre Mészöly Miklós írásművészete, amely teljes mértékben perifériára szorul, noha több módon is lehetséges lenne beépíteni munkáit a tananyagba. E dolgozat ehhez kínál feldolgozási javaslatot.

Biografía del autor/a

  • Júlia Réti, Károli Gáspár Református Egyetem

    reti.olgi@gmail.com

  • Meldina Sebők, KRE BTK Modern Magyar Irodalomtudományi Tanszék

    egyetemi adjunktus
    sebok.melinda@kre.hu

Referencias

Béládi, M. (2004). A tények parabolája. Részletek. In. Fogarassy, M. (szerk.). Magasiskola. In memoriam Mészöly Miklós. Budapest: Nap Kiadó. pp. 111‒120.

Bori I. (1984). Mészöly Miklós. In. Bori I. Bori Imre huszonöt tanulmánya. Újvidék: Fórum Kiadó. pp. 567‒575.

Görözdi J. (2006). Hangyasírás, csillagmorajlás. Pozsony: Kalligram Kiadó.

Mészöly M. (1999). Párbeszédkísérlet. Pozsony: Kalligram Kiadó.

Mészöly M. (1958). Jelentés öt egérről. [online] http://dia.pool.pim.hu/html/muvek/MESZOLY/meszoly00263a/meszoly00325/ meszoly00325.html [2016. augusztus 10.]

Publicado

2017-06-26

Número

Sección

Szemle - Válogatás a XXXIII.OTDK módszertani előadásaiból

Cómo citar

Mészöly Miklós Jelentés öt egérről című novellája az irodalomórán. (2017). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 15(1-2), 313-324. https://doi.org/10.17165/TP.2017.1-2.18