Innováció és szemléletváltás a Devecseri Tankerületben vezetői szemmel
DOI:
https://doi.org/10.17165/TP.20181.1.13Resumen
Egyre többször figyelünk fel a mára már elcsépeltnek tűnő innováció szóra, mely a pedagógiába is már lassan évtizedek óta begyűrűzött. Érdeklődésem egyik kulcspontja a TÁMOP fejlesztések iskolai szintű megvalósulása. Több helyen is végeztem kutatást, jelen esetben már nemcsak egy intézmény, hanem egy tankerület munkatársai válaszoltak kérdéseimre. Kérdőíves felmérést végeztem az ide tartozó iskolák körében, vajon kik, mennyire, hogyan, miben képesek megújulni.
Kíváncsi voltam arra is, hogy ehhez miben járul hozzá egy intézményvezető vagy a tankerület vezetője. Eredményeim jól szemléltetik, hogy a pedagógusok igyekeztek szemléletmódjukon változtatni, módszertanban megújulni, a diákok összetétele miatt előtérbe helyezték a life long learninget, de legfőképp azt, hogy egy intézmény megújulásának hátterében mindig egy jó vezető áll.
Referencias
Kállai M. ‒ Szabó M. (2007). Ötlettár intézményvezetők számára az adaptív tanulásszervezés elindításához és fenntartásához 2. Budapest: OFI. [online] http://ofi.hu/sites/default/files/attachments/magtar-vi.pdf pp.28 [2016. április 2.]
Németh, I. (2016). Innováció és szemléletváltás a Devecseri Tankerületben pedagógusszemmel. Képzés és Gyakorlat 14(3‒4), 173‒196. DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2018.1.13
Szabó M. (2008). Pedagógiai fejlesztések módszertani ötlettára. Budapest: OFI. [online] http://ofi.hu/sites/default/files/attachments/pedagogiai28129-2.pdf [2016. április 2.]
Százdi, A. (1999). Szakmai fejlesztés az iskolában, Új Pedagógiai Szemle, 49(6), 68‒80.
Sztrelcsik, E.(2009). Innovációs törekvések az iskolában. Esettanulmány egy középiskola fejlesztéseiről. [Szakdolgozat] ELTE PPK, Budapest. [online] http://oktinf.elte.hu/pedagogia-BA-2009/wp-content/uploads/2009/04/dolgozat-melleklet-leglegujabb_tartj. pdf [2016. április 10.]
Descargas
Publicado
Número
Sección
Licencia
Derechos de autor 2018 Ildikó Katalin Németh
Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0.