Tantervi lehetőségek a tájékozódás és a turisztika oktatásában
DOI:
https://doi.org/10.17165/TP.2018.1.8Resumen
A tájékozódás és a sporttáborok, a túrázás és a tájfutás érdekes színfoltjai az iskolák képzési kínálatának, hiszen nem a szokásos tanár-tanuló interakcióban szólítja meg a diákokat, ami kellő motivációt jelent a számukra. A táborok során a táborszervezéssel, lebonyolítással
kapcsolatos menedzsment-feladatokon kívül gyakorlatorientáltan sajátítják el a különböző ismereteket, mozgásanyagot. A táborok jelentős pedagógiai értékkel bírnak, hiszen különféle nevelési feladatokon keresztül pozitív személyiségjegyeket alakítanak ki, és hozzájárulnak a fiatalok személyiségformálásához is. Kutatásunkban elemezzük a tájékozódással és a túrázással kapcsolatos ismeretek tantervi megjelenését.
Referencias
Balatoni, I. ‒ Kith, N. ‒ Kosztin, N. ‒ Csernoch, L. (2016). The system of sports schools in respect with youth-training in Hungary. J. Educ. Health Sport, 6(13), 42‒53.
Barabás, Gy.‒ Bánhidi, A. ‒ Bokody, J. ‒ Buch, J. (1984). A túravezetés általános ismeretei. Budapest: Magyar Természetbarát Szövetség.
Bassler, R. (2003). Qualitätsniveaus und Gesundheitskompetenz im österreichischen Kur- und Wellness-Tourismus. Tourismus Journal, 7(2), 187‒202.
Cseh, Z. (2001). Bükki túrák. Eger: Garamound Kft.
Dosek, Á. ‒ Ozsváth, K. (1999). A sízés 2000. A telemarktól a carvingig. H.n.: Szinkron Press Kft.
Dosek, Á. (1997). Erdők, hegyek sportjai. Budapest: Magyar Tájékozódási Futó Szövetség.
Farkas, Gy. (1972). Téli-nyári táborozások. Tanárképző Főiskolák Tankönyve. Budapest: Tankönyvkiadó.
Gábor, I. (1986). Turista tereptan. Budapest: Sport Kiadó.
Géczi, G. ‒ Baji, I. (2016). A Hosszú-távú Sportolófejlesztési Program szükségszerűsége a magyar sportban. Testnevelés, Sport, Tudomány, 1(1) 27‒37. DOI: https://doi.org/10.21846/TST.2016.1.3
Halász, M. (1987). Tereptan és térképészet. Túravezetők könyvtára. Budapest: Budapesti Természetbarát Bizottság.
Hamar P. ‒ Derzsy, B. (2002a). Az elmúlt tíz esztendő tantervi változásainak tapasztalatai I.rész. Módszertani lapok. Testnevelés 9(1), 1‒7.
Hamar, P. ‒ Derzsy, B. (2002b). Az elmúlt tíz esztendő tantervi változásainak tapasztalatai II.rész. Módszertani lapok. Testnevelés 9(2), 1‒ 6.
Hamar, P. (2012). MindenNATos testnevelés. Új Pedagógiai Szemle 62(11‒12), 87-97.
Kerettanterv a gimnáziumok 9‒12. évfolyama számára. [online] http://kerettanterv.ofi.hu/03_melleklet_9-12/index_4_gimn.html [2017.02.14.]
Kerettanterv az általános iskola 1‒4. évfolyamára. [online] http://kerettanterv.ofi.hu/01_melleklet_1-4/index_alt_isk_also.html [2017.02.14.]
Kerettanterv az általános iskola 5‒8. évfolyamára. [online] http://kerettanterv.ofi.hu/02_melleklet_5-8/index_alt_isk_felso.html [2017.02.14.]
Kondor, E. (1984). Természetjáró IXI. Budapest: Magyar Természetbarát Szövetség és Sportpropaganda Vállalat.
Könyves, E. ‒ Müller, A. (2001). Szabadidős programok a falusi turizmusban. Budapest: Szaktudás kiadó ház Rt.
Müller, A. ‒ Szabó, R. (2007). A sporttáborok szerepe a turizmusban és a felsőoktatásban. II. Fürstenfeldi Neveléstörténeti Konferencia. Ausztria. Fürstenfeld. 2007. okt.12‒13.
Rétsági, E. ‒ Csányi, T. (2014). Nemzeti Alaptanterv 2012 Testnevelés és sport műveltségi terület – az iskolai testnevelés új kihívásai I. Magyar Sporttudományi Szemle, 15(59), 32–37.
Rétsági, E. ‒ H. Ekler, J. ‒ Nádori, L. ‒ Woth, P., Gáspár, M. ‒ Gáldi, G. ‒ Szegnerné Dancs, H. (2011). Sportelméleti ismeretek. Budapest: Dialóg Campus Kiadó.
Schell, A.(Szerk.) (1995). Tájfutás. Budapest: Budapesti Tájfutók Szövetsége.
Simon, I. Á. ‒ Baloghné Bakk, A. ‒ Kajtár, G. (2012). Soproni utánpótlás korú versenyzők táplálkozási-és étkezési szokásainak vizsgálata. Magyar Sporttudományi Szemle, 13(50), 62.
Simon, I. Á. (2015). Bölcsődei testnevelés módszertana. In: Simon, I. Á. (Ed.). A kisgyermekkori nevelés módszertana. Szombathely: Nyugat-magyarországi Egyetem Regionális Pedagógiai Szolgáltató és Kutató Központ, pp. 59–79.
Descargas
Publicado
Número
Sección
Licencia
Derechos de autor 2018 Herpainé Lakó Judit, Bácsné Bába Éva, Nagy Zsuzsa, Müller Anetta
Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0.