Szemléletváltozás szükségessége – kell-e szeretni a természettudományokat?
DOI:
https://doi.org/10.17165/TP.2018.4.8Resumen
Majdnem 20 éve tanítunk ún. jó középiskolában biológiát és kémiát. Mindig figyelemmel kísértük a természettudományok helyzetével foglakozó írásokat. Az eredmények romlása, az érdeklődés csökkenése volt általában jellemző. Iskolánkban azonban töretlenül nőtt e tantárgyak iránt az érdeklődés. Mi lehetett az oka ennek az országos trenddel ellentétes tapasztalatnak? Reménykedünk abban, hogy az alkalmazott módszereknek ebben kiemelkedő szerepük volt. E módszerek jelentőségére hozunk néhány jó példát, saját tapasztalatot, és teszünk jobbító szándékú javaslatokat.
Referencias
Balázsi, I.‒ Ostorics, L. ‒ Szalay, B. ‒ Szepesi, I.(2010). PISA 2009. Összefoglaló jelentés, Szövegértés tíz év távlatában. Budapest: Oktatási Hivatal. [online] forrás
Fernengel, A. (2009). A kémia tantárgy helyzete és fejlesztési feladatai. OFI, Tudástár. [online] http://ofi.hu/tudastar/tantargyak-helyzete/kemia-tantargy-helyzete
Howe, N.- Strauss, W. (1991). Generations: The History of America's Future, 1584 to 2069. New York: William Morrow & Company.
Kalocsai. J, (2014). Demokratikus attitűdök a hazai középiskolákban Educatio. 23. évf. 2. sz. pp. 321–335.
Krausz, K. (2014): Termelői és kereskedelmi mézek összehasonlító vizsgálata. Kémia tanítása, 22. évf. 1. sz. pp. 12–17.
Papp, Z. – Pappné Patai, I. (2000): Mit tehetnénk a fizika-attitűd javításáért? Fizikai Szemle 50. évf. 7. sz. pp.234 –241. [online] http://fizikaiszemle.hu/archivum/fsz0007/papp.html
PISA (2006). Science Competencies for Tomorrow's World. DOI: https://doi.org/10.1787/9789264040014-en
PISA (2009). Assessment Framework - Key Competencies in Reading, Mathematics and Science. DOI: https://doi.org/10.1787/9789264062658-en
Tari Annamária (2011). Z generáció: klinikai pszichológiai jelenségek és társadalom-lélektani szempontok az információs korban. Budapest: Tericum Kiadó.
Descargas
Publicado
Número
Sección
Licencia
Derechos de autor 2018 Pápai János, Krausz Krisztina
Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0.