Anna Mystkowska-Wiertelak – Mirosław Pawlak: Willingness to Communicate in Instructed Second Language Acquisition
Bristol, Multilingual Matters, 2017. 231 p. ISBN 9781783097166
DOI:
https://doi.org/10.17165/TP.2019.2.16Resumen
Napjainkban egyre nagyobb hangsúlyt kap a hatékony kommunikációs technikák alkalmazása, mely személyes interakciók formájában, magánéletünkben és hivatásunkban is megjelenik. A David Singleton és Simone E. Pfenninger által szerkesztett Second Language Acquisition sorozat a nyelvelsajátítás és feldolgozás témakörében közöl köteteket és tanulmányokat. Ezen sorozat részeként, a Multilingual Matters gondozásában, 2017-ben jelent meg a Willingness to Communicate in Instructed Second Language Acquisition című könyv. A 231 oldal terjedelmű kiadás jelentősége azért kiemelkedő, mert a kommunikációs hajlandóság vizsgálata nemcsak a privát szférában, de a tudományban is jelentőségteljes; nyelvelsajátítással, nyelvtanulással, nyelvtanítással vagy éppen pszicholingvisztikával foglalkozók számára egyaránt.
Referencias
Dörnyei, Z. (2009). The L2 motivational self-system. In: Z. Dörnyei and E. Ushioda (eds) Motivation, Language Identity and the L2 Self Bristol:Multilingual Matters pp. 9–42. DOI: https://doi.org/10.21832/9781847691293-003
Gardner, R. C. (1985). Social Psychology and Second Language Learning: The Role of Attitudes and Motivation. London: Edward Arnold
MacIntyre, P.D. (1994). Variables un- derlying willingness to communicate: A casual analysis. Communication Research Reports 11 (2), pp. 135–142. DOI: https://doi.org/10.1080/08824099409359951
McCroskey, J. C. (1992). Reliability and validity of the willingness to communicate scale. Communication Quarterly, 40, pp. 16–25. DOI: https://doi.org/10.1080/01463379209369817
Descargas
Publicado
Número
Sección
Licencia
Derechos de autor 2019 Lengyel Zsófia
Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0.