Vadászati és vadgazdálkodási ismeretek pedagógushallgatók körében
DOI:
https://doi.org/10.17165/TP.2019.3-4.15Resumen
A gyermek világ-megismerési folyamatában, a családban és az óvodában folyó környezeti nevelésnek döntő szerepe van. Napjainkban a gyermekek keveset tartózkodnak a szabadban, így ismereteik az erdőről, az erdei állatokról, a vadászatról, vadászokról, vadgazdálkodásról hiányosak. Időszerű a vadászat- és vadgazdálkodás témájában kutatást végezni gyermekek, szülők és pedagógusok/hallgatók körében, hiszen megfelelő ismerettel rendelkező közvetítőkre van szükség ahhoz, hogy a felnövekvő nemzedék e témában jártasságot, készséget, képességet szerezhessen. Ez lesz az alapja annak is, hogy a természettudományos érdeklődés megalapozása már kis kortól megtörténjen, s a felnövekvő nemzedék megfelelő ismerettel, szemlélettel rendelkezzen a környezettudatos életvitel szokásainak kialakításában és a bioszféra megőrzésében. A kutatás célja felmérni az óvodapedagógus és csecsemő- és kisgyermeknevelő szakos hallgatók ismereteit a vadászat, vadgazdálkodás, főbb vadfajok tárgykörében.
Referencias
Bach, H. & Bach, T. (2016). Erlebnispädagogik im Wald: Arbeitsbuch für die Praxis (erleben & lernen. München: Reinhardt Verlag
Ballér, E. (1996). Tantervelméletek Magyarországon a XIX.-XX. században. Budapest: OKI Faragó, S. (2015). Vadászati állattan. Budapest: Mezőgazda Kiadó
Havas P. Széplaki N. & Varga A. (2003). A környezeti nevelés magyarországi gyakorlata. Budapest: Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet
Heltai, I. (2001). Vadásziskola. Budapest: Mezőgazda Lap- és könyvkiadó Kft.
Konrad, L. (2014). A civilizált emberiség nyolc halálos bűne. Budapest: Helikon Kiadó
Kováts- Németh, M. (2012). Erdőpedagógiától a környezetpedagógiáig. Pécs: Comenius
Lükő, I. (2003). Környezetpedagógia. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.
Molnár, K. (2015) – Környezeti nevelés – környezettudatos magatartásformálás. In: Lett Béla et. al. (szerk.), Tanulmánykötet Mészáros Károly Tiszteletére. pp. 125–129. Sopron: Nyugat-magyarországi Egyetem Kiadó
Náhlik, A. (2012). Vadászattan. Sopron: Nyugat- magyarországi Egyetem Kiadó
Országos Pedagógiai Intézet (1989). Az óvodai nevelés programja, Budapest: OPI
Felhasznált elektronikus tartalom/ weboldal:
A 363/2012. (XII. 17.) Korm. rendelet az Óvodai nevelés országos alapprogramjáról. [online] https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a1200363.kor [2019.05.14.]
Magyar Tudományos Akadémia Nyelvtudományi Intézete (szerk., 1959–1962). A magyar nyelv értelmező szótára. Budapest: Akadémiai Kiadó. [online] http://www.mek.oszk.hu/adatbazis/magyar-nyelv-ertelmezo-szotara/elolap.php [2019.10.14.]
A Nemzeti Alaptanterv (2013). [online] http://real.mtak.hu/56391/1/EPA00011_iskolakultura_2013_12_147-152.pdf [2019.06.05.]
Katharina Schafhauser- Waldpädagogik und BNE. [online] forrás [2019.05.14.]
Országos Vadgazdálkodási Adattár [online] http://www.ova.info.hu/vg_stat/VA-2017-2018.pdf [2019.06.04.]
OMVK hivatalos honlapja[online] https://www.omvk.hu/hir/tovabb-no-a-fehova [2019.06.04.]
UNESCO-BNE[online] https://www.unesco.de/bildung/hochwertige-bildung/bildung-fuernachhaltige-entwicklung [2019.06.06. ]
Prof. Dr. Nagy Emil- Hazai vadaskertek helyzete és lehetőségei a jövő vadgazdálkodásában. p.17[online] forrás [2019.06.05.]
Descargas
Publicado
Número
Sección
Licencia
Derechos de autor 2019 Mesterházy Helga
Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0.