A motiváció vizsgálata kisiskolás korban

Autores/as

  • Julianna Halvax Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2020.3-4.28

Resumen

Jelen kutatás az általános iskola 4. évfolyamán tanuló diákok motivációs profiljának vizsgálatát tűzte ki célul, különös tekintettel a tehetségígéretek preferált motívumaira. Továbbá ezen önértékelő teszt eredményeinek elemzése és összehasonlítása a pedagógusok által kitöltött tehetségbecslő skála motivációra vonatkozó válaszaival. Kutatásom célja továbbá, hogy a tehetség azonosításával segítsem tanulóinkat, iskolánk felső tagozatos pedagógusait és a szülőket, ezzel megakadályozva a tehetségígéretek elkallódását. Minden 4. osztályos tanuló motivációs profiljának megalkotásával egy olyan eszközt adok a szülők és a pedagógusok kezébe, amely az egyéni figyelmen, bánásmódon keresztül a megfelelő motivációt használva eredményes, sikeres munkára, tanulásra ösztönözheti a diákokat. Pedagógiai vizsgálatok segítségével feltárom a diákok preferált motívumait, amelynek ismerete a tanítás – tanulás folyamatát nagyban befolyásolhatja, segítheti.

Biografía del autor/a

  • Julianna Halvax, Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar

    tanító, mesterszakos hallagtó
    halvaxjuli@gmail.com

Referencias

Balogh L. – Révész Gy. (2020). Tehetségmodellek mint a fejlesztő programok kiindulási alapjai. In: Szabó Zs. (Ed.). A tehetség kézikönyve. Budapest: Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége

Falus I. (szerk.) (2003). Didaktika. Budapest: Nemzeti Tankönyvkiadó. Online tankönyv: forrás [2018.10.30.]

Fodor Sz. – Gyarmathy É. – Klein B. – Kovács K. – Kövi Zs. – Molnár Gy. – Páskuné Kiss J. Pásztor A. (2017): A tehetségazonosítás folyamata, mérőeszközei és eredményei a Magyar Templeton Programban. (Géniusz Műhely 19.) Budapest: Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége [online] https://tehetseg.hu/sites/default/files/geniusz_muhely/wp19.pdf

Gyarmathy É. (2012). Szakmai alapok a nemzeti tehetséggondozás továbbfejlesztéséhez. In: H. Nagy A. (Ed.). Szakmai ajánlások pszichológusoknak a tehetséggondozáshoz. Budapest: Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége, pp. 21–24. [online] forrás [2012.04.28.]

Gyarmathy É. (2006). A tehetség /Fogalma, összetevői, típusa és azonosítása. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó

Internetes forrás

Motivációs profil – Letölthető offline vizsgálati eszköz. http://www.diszlexia.hu/MotivaciosProfil_OfflineLap.xls [2018.09.20.]

Renzulli–Hartman Tehetségbecslő skála. In: Bárányné Jámbori Sz. – Horvát-Militityi T. – Ráczné Török E.: Tanulók és tanulócsoportok megismerése – kiemelt figyelmet igénylő tanulók. Mentor(h)áló Program. Szeged: Juhász Gyula Tanárképző Főiskolai Kar. [online] forrás [2018.09.20.]

Publicado

2020-10-23

Número

Sección

Mestermunkák - válogatás a Benedek Elek Pedagógiai Kar mesterszakos hallgatóinak kutatásaiból

Cómo citar

A motiváció vizsgálata kisiskolás korban. (2020). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 18(3-4), 291-302. https://doi.org/10.17165/TP.2020.3-4.28