A magyar nyelv regionalitása és a köznevelés: Tények, problémák, javaslatok.

Autores/as

  • Alexandra Kloiber Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2020.3-4.20

Resumen

Aktuális, időről időre visszatérő kérdéskört érint Parapatics Andrea 2020-ban megjelent, A magyar nyelv regionalitása és a köznevelés. Tények, problémák, javaslatok című kötete. A regionális nyelvváltozatok oktatásban betöltött súlyát, szerepét, helyét vizsgálta a szerző több, nagyobb mintavételű kutatás részeként, melyek eredményeiből, kiegészítve saját tapasztalataival, vonja le – több ízben is – a tanulságot: a nyelvi variabilitást „méltánytalan magyar mentalitás” övezi. Az eredmények bemutatásán túl a kettősnyelvűség pedagógiai lehetőségeire is hoz példát a kötet.

Biografía del autor/a

  • Alexandra Kloiber, Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar

    tanársegéd
    kloiber.alexandra@uni-sopron.hu

Referencias

Parapatics, A. (2020). A magyar nyelv regionalitása és a köznevelés: Tények, problémák, javaslatok. Budapest: Tinta Könyvkiadó. 136 p. ISBN: 9789634092438

Publicado

2020-10-23

Cómo citar

A magyar nyelv regionalitása és a köznevelés: Tények, problémák, javaslatok. (2020). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 18(3-4), 203-207. https://doi.org/10.17165/TP.2020.3-4.20