Óvodás korú gyermekek vízhez szoktatása egy vizsgálat tükrében
Abstract
A pozsonyi Comenius Egyetem Testnevelési Karán végzett felmérésünk segítségével megpróbáltuk feltárni a 4-6 éves gyermekek vízi fejleszthetőségének lehetőségeit, úszásra való alkalmasságukat. Szerettük volna megtudni, hogy az általunk összeállított játékos vízi mozgásprogram milyen hatással van a vizsgált korosztály pszichomotorikus fejlődésére, és milyen mértékben segíti elő az adaptációs folyamatokat az idegen közeghez. Feladatunknak ebben az életkorban nem az úszásnemek megtanítását, hanem a gyermekek szervezetének vízhez szoktatását tekintettük. Végső célunk az volt, hogy a tanfolyam befejeztével a gyermekek elsajátítsák azokat a vízbiztonsági alapgyakorlatokat, melyek elengedhetetlen előfeltételei a későbbi biztos úszástudásnak és az egyes úszásnemek elsajátításának.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2008 Benčuriková L’ubomíra, Medeková Helena
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.