Innovation in the Spanish Adult Education

Authors

  • László Varga Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar, Sopron

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2014.3-4.9

Abstract

Lifelong learning is a priority for the government of Castilla-La Mancha, Spain. The education department has set up different kinds of provision to encourage adults to continue to participate in learning, including outreach support for surrounding areas where distance learning is available to students who cannot attend class. The Provincial Office of Education in Toledo is an institution responsible for analysing reality, providing and managing all kinds of resources to meet every necessity identified in adult education. It emphasises a wide range of provision that meets in a flexible way both the needs of the individual learners and the changing needs of the economy and labour market. The aim of this paper is to show the adult education provision policies in Castilla-La Mancha, how adult education has focused on flexible learning in order to improve quantity and quality of programmes offered, future initiatives and teaching practice models implemented in adult education, participation of other public and private institutions in adult education, and participation of adult education centres in the lifelong learning programme.

References

Csíkszentmihályi Mihály (2010): Flow - Az áramlat - A tökéletes élmény pszichológiája. Budapest : Akadémiai Kiadó, 2010. 150 p.

Demeter Kinga (szerk., 2006): A kompetencia: Kihívások és értelmezések. Budapest: Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, 2006. 364 p.

Delors, Jacques (1997): Oktatás – rejtett kincs. Budapest : Osiris Kiadó, 1997. 219 p.

Durkó Mátyás (1998): Társadalmi kihívások és a felnőttnevelés funkciói. Pécs : JPTE Felnőttképzési és Emberi Erőforrás Fejlesztési Intézete, 1998. 415 p.

Goleman, Daniel (1997): Érzelmi intelligencia. Budapest : Háttér Kiadó, 1997. 454 p.

Harangi László - Heribert Hinzen – Sz. Tóth János szerk. (1998): Nemzetközi nyilatkozatok és dokumentumok a felnőttoktatásról és az egész életen át tartó tanulásról. Német Népfőiskolai Szövetség Nemzetközi Együttműködési Intézete, 1998. 9-17 p.

Joel Spring (2008): Globalization of Education. An Introduction. New York: Routledge, 2008. 250 p. doi: https://doi.org/10.4324/9780203886854

Koltai Dénes (1997): A felnőttoktatás jövője – a jövő felnőttoktatása. Pécs : PTE FEEFI – Német Népfőiskolai Szövetség Nemzetközi Együttműködési Intézete, 1997. 300 p.

Kóródi Mária (szerk., 2007): Remény a fennmaradásra. Budapest : Kossuth Kiadó, 2007. 288 p.

Ligetiné Verebélyi Anna– Magyar Edit– Maróti Andor szerk. (1998): Sok szemmel a felnőttoktatásról. Pécs : JPTE Felnőttképzési és Emberi Erőforrás Fejlesztési Intézet, 1998. 19–25 p.

Szilágyi Antal (2003): A munka világa és a felnőttképzés. In: Magyar-Német együttműködés az európai partnerségben, IIZ/DVV-PTE FEEFI.

Torgyik Judit és Karlovitz János Tibor (2006): Multikulturális nevelés. Budapest : Bölcsész Konzorcium, 2006. 226 p.

Varga László (2011): Új paradigmák: globalizáció és konstruktivizmus. In: Létünk, 2011. 41. évf. 4. sz. 21 – 30. p.

Varga László (2012): Generációk közötti tanulás. Hoppá Disszeminációs füzetek 39. Budapest : Tempus Közalapítvány, 2012. 31 p.

Zrinszky László (1995): A felnőttképzés tudománya. Budapest : OKKER Kiadó, 1995. 258 p.

http://www.educa.jccm.es/

http://edu.jccm.es/cea/consuegra

http://www.epatalavera.es/

http://www.eoitoledo.es/

http://www.educacion.gob.es/educacion/que-estudiar-y-donde/aprendizaje-largo-vida.html

http://edu.jccm.es/cea/gutierredecardenas/

http://edu.jccm.es/cea/poligono/

https://centrovirtual.educacion.es/mentor/inicio.html

Published

2014-12-20

Issue

Section

Training and Practice

How to Cite

Innovation in the Spanish Adult Education. (2014). Training and Practice : Journal of Educational Sciences, 12(3-4), 121-131. https://doi.org/10.17165/TP.2014.3-4.9