DIGIDEUTSCH – German Digital Study Material for Primary School Pupils

Authors

  • Gabriella Bikics Miskolci Egyetem, Bölcsészettudományi Kar, Modern Filológiai Intézet, Német Nyelv- és Irodalomtudományi Tanszék
  • Erika Kegyes Miskolci Egyetem, Bölcsészettudományi Kar, Modern Filológiai Intézet, Német Nyelv- és Irodalomtudományi Tanszék

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2016.3-4.5

Abstract

The German Department for Linguistics and Literature at the University of Miskolc has developed a new digital study material for primary school children who study German at a beginner level. This study is about the conception of the study material. We describe our methodological theories and we point out the two most important elements which make our study material different from other digital, interactive or online study materials. 1. support of students with learning difficulties in language learning, 2. scopes of learning German as a second language.

Author Biographies

  • Gabriella Bikics, Miskolci Egyetem, Bölcsészettudományi Kar, Modern Filológiai Intézet, Német Nyelv- és Irodalomtudományi Tanszék

    PhD, egyetemi docens
    bikicsg@gmail.com

  • Erika Kegyes, Miskolci Egyetem, Bölcsészettudományi Kar, Modern Filológiai Intézet, Német Nyelv- és Irodalomtudományi Tanszék

    PhD, egyetemi docens
    kegyeserika@gmail.com

References

Benedek, A. (szerk.) (2013). Digitális pedagógia 2.0. Budapest: Typotex.

Szabó, E. M. (2013). A laterna magicától az okostelefonig. Az online nyelvtanulás és nyelvtanítás egy lehetséges modellje. In: Benedek, A. (szerk.): Digitális pedagógia 2.0. Budapest: Typotex.

Az 51/2012. (XII. 21.) számú EMMI rendelet 2. melléklete, Kerettanterv az általános iskola 5-8. évfolyamára, letölthető az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet honlapjáról: http://kerettanterv.ofi.hu/02_melleklet_5-8/index_alt_isk_felso.html

Published

2016-12-22

Issue

Section

Training and Practice

How to Cite

DIGIDEUTSCH – German Digital Study Material for Primary School Pupils. (2016). Training and Practice : Journal of Educational Sciences, 14(3-4), 93-109. https://doi.org/10.17165/TP.2016.3-4.5