Opportunity of curriculum in connection with hiking and orienteering
DOI:
https://doi.org/10.17165/TP.2018.1.8Abstract
The orienteering, orientation and sportcamps, tours are very interesting promramme in the educational supply, because we can find here not the usual teacher-student interaction. That is why the camp gives a good motivation for the young student. During the sports camp the student gets the practice-oriented knowledge in connection with organization, management, transaction and leading of a camp and orientation. This camps has a very essential pedagogical value, because part of the developement is the student’s identity. In our article we analyse the knowledge of orientation, tours and hiking in the curriculum.
References
Balatoni, I. ‒ Kith, N. ‒ Kosztin, N. ‒ Csernoch, L. (2016). The system of sports schools in respect with youth-training in Hungary. J. Educ. Health Sport, 6(13), 42‒53.
Barabás, Gy.‒ Bánhidi, A. ‒ Bokody, J. ‒ Buch, J. (1984). A túravezetés általános ismeretei. Budapest: Magyar Természetbarát Szövetség.
Bassler, R. (2003). Qualitätsniveaus und Gesundheitskompetenz im österreichischen Kur- und Wellness-Tourismus. Tourismus Journal, 7(2), 187‒202.
Cseh, Z. (2001). Bükki túrák. Eger: Garamound Kft.
Dosek, Á. ‒ Ozsváth, K. (1999). A sízés 2000. A telemarktól a carvingig. H.n.: Szinkron Press Kft.
Dosek, Á. (1997). Erdők, hegyek sportjai. Budapest: Magyar Tájékozódási Futó Szövetség.
Farkas, Gy. (1972). Téli-nyári táborozások. Tanárképző Főiskolák Tankönyve. Budapest: Tankönyvkiadó.
Gábor, I. (1986). Turista tereptan. Budapest: Sport Kiadó.
Géczi, G. ‒ Baji, I. (2016). A Hosszú-távú Sportolófejlesztési Program szükségszerűsége a magyar sportban. Testnevelés, Sport, Tudomány, 1(1) 27‒37. DOI: https://doi.org/10.21846/TST.2016.1.3
Halász, M. (1987). Tereptan és térképészet. Túravezetők könyvtára. Budapest: Budapesti Természetbarát Bizottság.
Hamar P. ‒ Derzsy, B. (2002a). Az elmúlt tíz esztendő tantervi változásainak tapasztalatai I.rész. Módszertani lapok. Testnevelés 9(1), 1‒7.
Hamar, P. ‒ Derzsy, B. (2002b). Az elmúlt tíz esztendő tantervi változásainak tapasztalatai II.rész. Módszertani lapok. Testnevelés 9(2), 1‒ 6.
Hamar, P. (2012). MindenNATos testnevelés. Új Pedagógiai Szemle 62(11‒12), 87-97.
Kerettanterv a gimnáziumok 9‒12. évfolyama számára. [online] http://kerettanterv.ofi.hu/03_melleklet_9-12/index_4_gimn.html [2017.02.14.]
Kerettanterv az általános iskola 1‒4. évfolyamára. [online] http://kerettanterv.ofi.hu/01_melleklet_1-4/index_alt_isk_also.html [2017.02.14.]
Kerettanterv az általános iskola 5‒8. évfolyamára. [online] http://kerettanterv.ofi.hu/02_melleklet_5-8/index_alt_isk_felso.html [2017.02.14.]
Kondor, E. (1984). Természetjáró IXI. Budapest: Magyar Természetbarát Szövetség és Sportpropaganda Vállalat.
Könyves, E. ‒ Müller, A. (2001). Szabadidős programok a falusi turizmusban. Budapest: Szaktudás kiadó ház Rt.
Müller, A. ‒ Szabó, R. (2007). A sporttáborok szerepe a turizmusban és a felsőoktatásban. II. Fürstenfeldi Neveléstörténeti Konferencia. Ausztria. Fürstenfeld. 2007. okt.12‒13.
Rétsági, E. ‒ Csányi, T. (2014). Nemzeti Alaptanterv 2012 Testnevelés és sport műveltségi terület – az iskolai testnevelés új kihívásai I. Magyar Sporttudományi Szemle, 15(59), 32–37.
Rétsági, E. ‒ H. Ekler, J. ‒ Nádori, L. ‒ Woth, P., Gáspár, M. ‒ Gáldi, G. ‒ Szegnerné Dancs, H. (2011). Sportelméleti ismeretek. Budapest: Dialóg Campus Kiadó.
Schell, A.(Szerk.) (1995). Tájfutás. Budapest: Budapesti Tájfutók Szövetsége.
Simon, I. Á. ‒ Baloghné Bakk, A. ‒ Kajtár, G. (2012). Soproni utánpótlás korú versenyzők táplálkozási-és étkezési szokásainak vizsgálata. Magyar Sporttudományi Szemle, 13(50), 62.
Simon, I. Á. (2015). Bölcsődei testnevelés módszertana. In: Simon, I. Á. (Ed.). A kisgyermekkori nevelés módszertana. Szombathely: Nyugat-magyarországi Egyetem Regionális Pedagógiai Szolgáltató és Kutató Központ, pp. 59–79.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Herpainé Lakó Judit, Bácsné Bába Éva, Nagy Zsuzsa, Müller Anetta
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.