The significance of teaching environmental protection

Authors

  • Jutka Nmarné Kendöl Soproni Egyetem Erdőmérnöki Kar, Roth Gyula Erdészeti és Vadgazdálkodási Tudományok Doktori Iskola Erdő- és Környezetpedagógia Program, Benedek Elek Pedagógiai Kar

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2019.3-4.16

Abstract

The students of Benedek Elek Faculty of Pedagogy at the University of Sopron studied "Ecology and Environmental Protection in Preschool Education" as a compulsory course. The objective of teaching this subject was to expand the environmental knowledge of the students, increase their sense of responsibility, and develop their environmental awareness. Developing environmental awareness, saving energy, water, and electricity, avoiding wasting and waste management got priority during the training. The students were prepared to create the foundation of sensitivity to environmental issues, a proper value system and nature and eco-friendly behaviour at preschools as graduate childhood educators.
All these topics were viewed from a preschool education perspective, namely, how the above-mentioned topics can be brought to preschools so that the students could be able to implement them into the everyday life of preschools. In order to achieve this, they have to develop a rich methodological repertoire so that the children in their care can be educated to sustainability and environment protection according to their age and needs.

Author Biography

  • Jutka Nmarné Kendöl, Soproni Egyetem Erdőmérnöki Kar, Roth Gyula Erdészeti és Vadgazdálkodási Tudományok Doktori Iskola Erdő- és Környezetpedagógia Program, Benedek Elek Pedagógiai Kar

    nmar789@gmail.com

References

Bozsár Józsefné (é.n.). Környezetvédelmi kvíz. [online] http://kornyezetineveles.hulladek-bol-termek.hu/files/kerdoivek/kornyezetvedelmi_kviz.pdf [2019. március 23.]

Havas Virág (2013). Környezetvédelmi attitűdök és környezettudatos cselekvés összefüggései a világ tíz országában. Anyagmérnöki Tudományok, 38/1. pp. 113–128. [online] http://midra.uni-miskolc.hu/document/14177/6426.pdf [2019. április 3. 19.06]

Kárász Imre (szerk.,2002): Felsőoktatási Környezettani Képzési Ankét. Előadások. Eger, Eszterházy Károly Főiskola Környezettudományi Tanszék, pp. 1–78. [online] http://mkne.hu/NKNS_uj/Pedagoguskepzes.pdf [2019. április 3.]

Maruzsa Zoltán (2018). Fenntarthatósági értékteremtés a köznevelésben. Előadás – elhangzott a 2018. évi Fenntarthatósági Témahét Nyitórendezvényén 2018. április 23-án az Országház Delegációs Termében. [online] forrás [2019. október 11.]

Molnár Katalin – Hartl Éva (2017): Természetkapcsolat a norvég környezeti nevelésben. Tanulmánykötet Mészáros Károly tiszteletére. In: Lett, B – Stark, M – Schiberna, E – Gál, J – Horváth, S (Ed.) Tanulmánykötet Mészáros Károly tiszteletére 2017 (pp. 77–88.). Sopron: Soproni Egyetem Kiadó

Pryor, Anne & Bowman, Paddy. (2016). Folklore and Education: A Short History of a Long Endeavor. The Journal of American Folklore, 129(514), 436. DOI: 10.5406/jamerfolk. 129.514.0436 [online] forrás [2019. április 23.] DOI: https://doi.org/10.5406/jamerfolk.129.514.0436

Published

2019-12-21

Issue

Section

Training and Practice

How to Cite

The significance of teaching environmental protection. (2019). Training and Practice : Journal of Educational Sciences, 17(3-4), 195-210. https://doi.org/10.17165/TP.2019.3-4.16