Bd. 13 Nr. 1-2 (2015)

					Ansehen Bd. 13 Nr. 1-2 (2015)
Veröffentlicht: 2015-06-28

Tanulmányok

  • A pedagógiai szervezési feltételek optimalizációja a gyermek első évfolyamba való beilleszkedésének kontextusában

    Diana Borbélyová, Tatiana Slezáková
    7-27
    DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.1
  • A gyermekneveléssel kapcsolatos attitűd jellemzői a 0–7 éves korú gyermeket nevelő családokban [1]

    Melinda Csima, Krisztina Deutsch, Bálint Bánfai, József Betlehem, Sára Jeges, Dóra Tancsics, Kinga Lampek
    29-47
    DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.2
  • Rizikó- és protektív tényezők a családban

    Krisztina Deutsch, Kinga Lampek, József Betlehem, Bálint Bánfai, Dóra Tancsics, Sára Jeges, Melinda Csima
    49-67
    DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.3
  • A honvédelmi nevelés a magyar oktatási rendszerben A nevelési terület céljai, módszerei a kezdetektől napjainkig

    Katalin Hajdicsné Varga
    69-84
    DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.4
  • XVII. századi francia művek a nőnevelésről

    Katalin Kéri
    85-99
    DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.5
  • Az óvodáskorú gyermekek kulturális tevékenységeinek sajátosságai a gyermekkultúra formálódásának tükrében

    Réka Kissné Zsámboki
    101-119
    DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.6
  • A gyógypedagógia múltja, jelene és jövője Győrben

    Zsuzsanna Komjáthy
    121-142
    DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.7
  • A középkori johannita rend karitatív tevékenysége és gazdasági, társadalmi jelentősége Sopronban

    Jutka Nmarné Kendöl
    143-160
    DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.8

Képzés és Gyakorlat

  • A mindennapos testnevelés helyzetének felmérése Sopron és környéke óvodáiban

    Adrienn Baloghné Bakk
    161-168
    DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.9
  • Pedagógustehetség − tehetséges pedagógus?

    Andrea Bencéné Fekete
    169-180
    DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.10
  • A környezeti nevelés elmélete és gyakorlata

    Lajosné Csenger
    181-194
    DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.11
  • Videóinterjúk használata az oktatásban

    Aletta Forrás-Biró
    195-201
    DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.12
  • A belépő média szakos hallgatók beszédprodukciója és javításának lehetőségei

    Gizella Frang
    203-220
    DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.13
  • Állandóság és változás az iskolaérettség megítélésében

    Zsuzsanna Hanák
    221-230
    DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.14
  • Relaxációs technikák alkalmazása az iskolai gyakorlatban

    István József
    231-237
    DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.15
  • A két tanítási nyelvű szakközépiskolai képzés szakmódszertani kérdései

    Cecília Karner, Imre Szanyi
    239-251
    DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.16
  • Die Sprachfrage in der Bildung der Kindergartenpädagogen

    Kézi Elizabeth
    253-264
    DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.17
  • A nem formális tanulás pozitív és negatív hatásai a felnőttek társas kapcsolataira egy kutatás eredményei alapján

    Mária Kispálné Horváth
    265-276
    DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.18
  • Tanösvények hatékonyságának vizsgálata A Gyadai tanösvény felmérésének tapasztalatai

    Tímea Kollarics
    277-285
    DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.19
  • First Language Acquisition: the Temperament of the Mother and Preverbal Communication

    Ildikó Koós
    287-298
    DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.20
  • A fenntarthatóságra nevelés gyakorlata a győri tanítóképzésben

    Viktória Kövecsesné Gősy
    299-315
    DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.21
  • A tanítás-tanulás rendszerszemléletű modellje

    István Lükő
    317-335
    DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.22
  • Médiaprodukciók a moderátor hallgatók mestermunkáiban

    Csilla Molnár
    337-347
    DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.23
  • A 20. század eleji életreform-mozgalmak és a reformpedagógia harmadik ciklusának babavilága A Käthe Kruse és a Waldorf-babák

    Enikő Pásztor
    349-357
    DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.24
  • „Ezek a mai szülők!” – Kisgyermekekkel foglalkozó pedagógusok szülőképének néhány jellegzetessége

    Judit Podráczky, Ágnes Nyitrai
    359-373
    DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.25
  • A roma/cigány tanulók tannyelvi diszkriminációja vagy inklúziója?

    Magdolna Szilágyi
    375-386
    DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.26
  • How the talented public actor is socialized by the Bible and the Quran to political and economic acts against enemies and opponents?

    Norbert Varga, Andrea Szikra
    387-397
    DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.27
  • A logoterápia alapfogalmainak szupervíziós vonatkozásai

    Szabolcs Varga
    399-410
    DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.28

Szakmai Pedagógusképzés

  • Tanárképzés, szakmai tanárképzés a 19. század második felében

    Gábor Patyi
    411-418
    DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.29
  • A szakképzés és a szakoktatás az ókorban

    István Dániel Sanda
    419-433
    DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.30

Könyvismertetés