Autogén tréning az iskolában
Egy kísérlet tanulságai
Abstract
A mai iskolai élet egyik sajnálatos kísérő jelensége a stressz, amely a tanárt és a diákot egyaránt terheli. A stresszhatások változatos skálája, mint például a pedagógusok és diákok testi-szellemi megterhelése, a tanulók magatartási-fegyelmi követelményei súlyos terhelő feszültségként jelentkeznek a tanulási folyamatban résztvevőknél. Emiatt célszerű tehermentesítő, segítő, stresszcsökkentő eljárásokat bevezetni, amelyek elviselhetőbbé teszik a megterheléseket, sőt hozzájárulnak az iskolai élmények pozitív megéléséhez. Minél egyszerűbb az alkalmazott módszer, annál nagyobb az esély, hogy bevezethető az iskolai életbe.
Literaturhinweise
Bagdy E. – Telkes J.: Személyiségfejlesztő módszerek az iskolában. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 1995.
Bagdy – Koronkai: Relaxációs módszerek. Medicina. Bp. 1978.
Ben-Menachem, M.: Lazíts az életedéit. Új Nap Kiadó, Zalaegerszeg, 1990.
Kermani, K. dr.: Autogén tréning. Maecenas, Bp. 1996.
Krapf, G.: Az autogén tréning gyakorlata. Springer Hungarica, Bp. 1992.
Langen, D.: Autogén tréning. Holló és Társa Kiadó, Kaposvár, 1999.
Downloads
Veröffentlicht
Ausgabe
Rubrik
Lizenz
Copyright (c) 2003 József István
Dieses Werk steht unter der Lizenz Creative Commons Namensnennung - Nicht-kommerziell - Keine Bearbeitungen 4.0 International.