A pedagógiai viszony dialógus természete

Autor/innen

  • Enikő Szőke-Milinte Pázmány Péter Katolikus Egyetem, Bölcsészettudományi Kar

Abstract

A személyiségfejlődésért felelős hatások közül egyik legfigyelemreméltóbb csoport a szervezett hatások csoportja. Beletartozik ebbe minden olyan tevékenység, amelyben tudatosan megfogalmazódik a személyiség fejlődésébe történő pozitív beavatkozás igénye, vagyis a fejlesztés paradigmája. A szervezett hatások leginkább pedagógiai helyzetekben realizálódnak, melyekben fontos a fejlesztés törvényszerűségeinek ismerete, a tudományos megalapozottság az optimális fejlődés elősegítése érdekében, a tudatos szervezettség, hogy maximálisan fejlődhessenek az öröklött diszpozíciók, a társadalmi elvárások tiszteletben tartása és érvényesítése, az egységes nevelési hatásmechanizmus az ellentmondások, konfliktusok megelőzése érdekében.

Veröffentlicht

2007-03-28

Ausgabe

Rubrik

Tanulmányok

Zitationsvorschlag

A pedagógiai viszony dialógus természete. (2007). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 5(1), 60-70. https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5479