A szövegértés fejlesztését elősegítő tényezők

Autor/innen

  • Beatrix Tóth ELTE Tanító- és Óvóképző Főiskolai Kar

Abstract

Régóta tudjuk, hogy közoktatási rendszerünk diszfunkciójának egyik legfontosabb, legkínosabb - és következményeit tekintve komoly veszélyekkel járó - tünete a diákok gyenge szövegértése. A nemzetközi és hazai mérések 1970 óta rossz, romló, ill. alacsony szinten stagnáló eredményeket mutatnak. Elmondható, hogy az elmúlt évtizedek alatt nem sikerült a kedvezőtlen trendet megtörni, a lehangoló állapotot megváltoztatni. Ennek több oka is van. A következőkben csak néhányat említünk meg ezek közül.

Veröffentlicht

2007-06-30

Ausgabe

Rubrik

Tanulmányok

Zitationsvorschlag

A szövegértés fejlesztését elősegítő tényezők. (2007). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 5(2), 16-33. https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5461