Gender-kutatások a klasszikus zenében
Abstract
Hivatásomból adódóan a zenepedagógia és a zenetudomány elméletének és gyakorlatának több területével is foglalkozom az óvodai ének-zene tanításától kezdve a zenei szakosoknak tanított szolfézs-zeneelméleten át a tanárképzősöknek tartott zenetörténet kurzusokig. Akár saját életutammal, akár az általam oktatott témákkal kapcsolatban több olyan észrevétel és kérdés fogalmazódott már meg bennem, amelyek a Gender Studies tudományágba történő rövid betekintés során értelmet kaptak. Ráébredtem arra, hogy ami engem „zavart”, az nem feltétlenül és kizárólag „tájékozatlanságomból” adódott, hanem abból, hogy ez a fajta szemlélet sem szűkén vett zenetudományunkban, sem zenepedagógiánkban nem honos.
Jelen írás kiindulópontját tehát saját észrevételeim képezik, melyekhez igyekeztem támpontokat, igazolásokat és véleményeket keresni a magyar és a külföldi szakirodalomban. Az ilyen jellegű zenei kutatásokkal kapcsolatban - a téma felderítetlenségéből adódóan - magyar nyelvű irodalmat alig találtam. Fel kellett fedeznem, hogy hazánkban annyira kerülik a kutatók ezt a területet, hogyha vannak is publikációk, azok jó része nem zenész tollából származnak.
Downloads
Veröffentlicht
Ausgabe
Rubrik
Lizenz
Copyright (c) 2007 Nagyné Árgány Brigitta
Dieses Werk steht unter der Lizenz Creative Commons Namensnennung - Nicht-kommerziell - Keine Bearbeitungen 4.0 International.