Tanítókép a dualizmus korában neveléstan könyvek tükrében
Abstract
Megállapítható, hogy a 19. századi neveléstan könyvek sok hasonló elvárást fogalmaznak meg az ideális tanítóval szemben. A szerzők a nevelés sikerességét pedagógiai kompetenciák mentén tartják megvalósíthatónak, melyeknél előre helyezik a műveltséget, szaktudást az érzelmi tulajdonságokkal szemben. Az ideális tanító karakterének főbb elemei között elsőként a hivatásszeretetet, műveltséget, módszertani felkészültséget tartják szükségesnek, de az erkölcsi jellemzők, gyermekismeret és a gyermekszeretet is a tanítói hivatás fontos „kellékei” között szerepelnek. A neveléstan! könyvek elemzése alapján érzékelhető, hogy a művekből kibontakozó tanítókép szinte az elvárások teljes körét tartalmazza.
Downloads
Veröffentlicht
Ausgabe
Rubrik
Lizenz
Copyright (c) 2007 Kovács Krisztina
Dieses Werk steht unter der Lizenz Creative Commons Namensnennung - Nicht-kommerziell - Keine Bearbeitungen 4.0 International.