Tanítókép a dualizmus korában neveléstan könyvek tükrében

Autor/innen

  • Krisztina Kovács Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Doktori Iskola

Abstract

Megállapítható, hogy a 19. századi neveléstan könyvek sok hasonló elvárást fogalmaznak meg az ideális tanítóval szemben. A szerzők a nevelés sikerességét pedagógiai kompetenciák mentén tartják megvalósíthatónak, melyeknél előre helyezik a műveltséget, szaktudást az érzelmi tulajdonságokkal szemben. Az ideális tanító karakterének főbb elemei között elsőként a hivatásszeretetet, műveltséget, módszertani felkészültséget tartják szükségesnek, de az erkölcsi jellemzők, gyermekismeret és a gyermekszeretet is a tanítói hivatás fontos „kellékei” között szerepelnek. A neveléstan! könyvek elemzése alapján érzékelhető, hogy a művekből kibontakozó tanítókép szinte az elvárások teljes körét tartalmazza.

Veröffentlicht

2007-12-29

Ausgabe

Rubrik

Tanulmányok

Zitationsvorschlag

Tanítókép a dualizmus korában neveléstan könyvek tükrében. (2007). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 5(4), 52-64. https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5428