A mese mint az egyik leghatékonyabb nevelési eszköz

Autor/innen

  • Zsuzsa Gyenes BMK, Budapest

Abstract

A szerző ugyan pedagógus (aki a tanárképzés során pszichológiát és fejlődéslélektant is tanult), de gyerekekkel hivatásszerűen nem foglalkozik, felnőtteket oktat. A Waldorf-pedagógiát (és abban a mese különleges szerepét) tanulmányozva fedezte fel magában a meseköltés képességét, s éli meg azóta a saját gyermekeivel a mesék varázsát, gyógyító hatását. Tapasztalatait a szakirodalomból merített tudással ötvözve született ez a tanulmány, melyben azt mutatja be, miben tudja segíteni a mese a gyermek fejlődését, személyisége kibontakozását, identitásának alakulását. A tanulmány célja egyrészt annak a tudatosítása, hogy a mese nem a gyermekkor haszontalan időtöltése, hanem még a felnőttek számára is jelentős lelki és szocializációs „segédeszköz”, másrészt útmutatás nyújtása annak érdekében, hogy a gyermekeink számára a lehető legmegfelelőbb meséket a lehető legjobb módon mesélhessük.

Autor/innen-Biografie

  • Zsuzsa Gyenes, BMK, Budapest

    művelődésszervező

Veröffentlicht

2009-10-28

Ausgabe

Rubrik

Közlemények

Zitationsvorschlag

A mese mint az egyik leghatékonyabb nevelési eszköz. (2009). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 7(1-2), 131-140. https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5359