Bologna-folyamat, hallgatói mobilitás, tandíj

Autor/innen

  • Melinda Marton "Oktatási és Társadalom” Neveléstudományi Doktori Iskola, PTE BTK
  • Áron Paku „Oktatás és Társadalom” Neveléstudományi Doktori Iskola, PTE BTK

Abstract

A Bolognai Deklaráció (ugyanígy a későbbi dokumentumok) aláírása óta számos tudományos és közéleti vita középpontjába került. A Bologna-folyamat tükrében elemezzük a hallgatói mobilitás és a tandíj összefüggését. Bemutatjuk a tandíj hallgatói mobilitásra gyakorolt pozitív hatásait, természetesen meg nem feledkezve annak bizonyos társadalmi csoportokra gyakorolt negatív hatásairól sem (kitérünk a tandíjat csökkentő/kompenzáló támogatások körére). Célunk az, hogy felhívjuk a figyelmet e két momentum jelentőségére, valamint az, hogy eloszlassuk azt a szürke ködöt, mely a tandíjat lengi körül.

Autor/innen-Biografien

  • Melinda Marton, "Oktatási és Társadalom” Neveléstudományi Doktori Iskola, PTE BTK

    PhD-hallgató

  • Áron Paku, „Oktatás és Társadalom” Neveléstudományi Doktori Iskola, PTE BTK

    PhD-hallgató

Veröffentlicht

2009-10-28

Ausgabe

Rubrik

Tanulmányok

Zitationsvorschlag

Bologna-folyamat, hallgatói mobilitás, tandíj. (2009). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 7(1-2), 31-49. https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5350