Szerepkeresés – szakirányú továbbképzések a szakmai megújulás folyamatában

Autor/innen

  • Zsuzsa Kovács Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar

Abstract

A Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kara a 2010/2011 tanévben indította el a Beilleszkedési, tanulási és magatartási nehézséggel küzdő gyerekek együttnevelő pedagógusa szakirányú továbbképzését, amelynek célja olyan gyakorlati szakemberek képzése, akik szakszerűen végezhetik a speciális bánásmódot igénylő gyerekek pedagógiai szűrését, prevencióját és differenciált fejlesztését. A tanulmány a képzésben elsőként megjelenő pedagógusokkal végzett kérdőíves felmérés eredményeit mutatja be. A kutatás célja volt feltárni, körvonalazni azon személyes, illetve intézményi elvárásokat, amelyek ösztönözték a pedagógusokat a képzésre való jelentkezésre. A felmérés eredményei támpontot jelenthetnek az újonnan indult szakirányú továbbképzés eredményességének növelésére, szerepének körvonalazásához a továbbképzések rendszerében.

Autor/innen-Biografie

  • Zsuzsa Kovács, Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar

    PhD

Literaturhinweise

Bánfalvy Csaba (2009): A fogyatékos emberek iskolai integrációjáról. Esély 2. 3–16.

Barber, M. - Mourshed, M. (2007): Mi áll a világ legsikeresebb iskolai rendszerei teljesítményének hátterében? McKinsey & Company, Budapest.

Fináncz Judit - Merczel Sándorné – Windné Balogh Zsuzsanna (2009): Beilleszkedési, tanulási és magatartási nehézséggel küzdő (BTM) gyermekek együttnevelése az óvodában és az általános iskolában. Akkreditációs tervezet.

Kárpáti Andrea (2008): Tanárképés, továbbképzés. In: Fazekas Károly, Köllő János, Varga Júlia (szerk.): Zöld könyv a magyar közoktatás megújításáért 2008. ECOSTAT, Budapest. 193–215.

M. Tamás Márta (2009): A diagnosztika és terápia szakmai szervezeti lehetőségei Magyarországon. In: M. Tamás Mária (szerk.): Fejlesztőpedagógia. ELTE Eötvös Kiadó, Budapest.

Pinczésné Palásthy Ildikó (2008): Felkészítés a differenciált fejlesztő tevékenységre a Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskolán. In: Kiss Endre–Buda András (szerk.): Interdiszciplináris pedagógia és eredményesség akadályai. Az V. Kiss Árpád emlékkonferencia előadásai. Debrecen.

Vargáné Fónagy Erzsébet (2004): A pedagógusdiploma megújítása. Szakirányú továbbképzések az ELTE Tanító- és Óvóképző Főiskolai Karán. In: Bollókné Panyik Ilona (szerk.): Gyermek – nevelés – pedagógusképzés. Trezor Kiadó, Budapest. 107–123.

Veröffentlicht

2011-06-30

Ausgabe

Rubrik

Nevelés - Képzés

Zitationsvorschlag

Szerepkeresés – szakirányú továbbképzések a szakmai megújulás folyamatában. (2011). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 9(1-2), 173-183. https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5270