A logoterápia eszköz- és módszertárának alkalmazási lehetőségei a szupervízióban I.
DOI:
https://doi.org/10.17165/TP.2015.3-4.10Abstract
A tanulmány célja, hogy bemutassa a Viktor E. Frankl nevéhez köthető logoterápia eszközeinek alkalmazási lehetőségét a szakmai személyiségfejlesztésben (szupervízióban). Bemutatásra kerül, hogyan alkalmazhatóak ezek az eszközök az egyéni, team- és csoportos szupervízió során; hogyan alkalmazható a dereflexió a szupervizáltak belső erőinek összpontosításában. Hogyan erősítheti a paradox intenció a szupervizált öndistanciáját. Miként segíti a logoterápia beszélgetés formája, retorikája a szupervizált elakadásait. Említésre kerül a szókratészi párbeszéd, a speciális színpad és az értelemszenzibiláló tréning is, mint lehetséges eszköz a szakmai személyiségfejlesztés folyamatában.
Literaturhinweise
Frankl, Viktor E. (1959). Orvosi lélekgondozás. Kn.
Frankl, Viktor E.(1996). Az ember az értelemre irányuló kérdéssel szemben. Budapest: Kötet Kiadó
Frankl, Viktor E. (2006). Értelem és egzisztencia. Budapest: Jel Kiadó.
Lukas, Elisabeth (2011). A logoterápia tankönyve. Szeged: Agapé Kiadó.
Lukas, Elisabeth (2007). Szenvedésednek is van értelme. Szeged: Agapé Kiadó.
Sárkány Péter, Zsók Ottó (2010). A logoterápia alapjai. Budapest: Jel Kiadó.
Varga Szabolcs (2013). Szupervízió és/vagy mediáció I. Szociálpedagógia 2013. 1–2. sz. pp. 80–98.
Varga Szabolcs (2015). A logoterápia alapfogalmainak szupervíziós vonatkozásai. Képzés és gyakorlat: Training and Practice 13. évf. 1–2. sz. pp. 399–410. doi: https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.28
Vik János (2013). A segítő beszélgetés alapelvei és gyakorlata. 2013. 11. 08-án elhangzott előadás anyaga. Apor Vilmos Katolikus Főiskola, Vác.
Downloads
Veröffentlicht
Ausgabe
Rubrik
Lizenz
Copyright (c) 2015 Varga Szabolcs
Dieses Werk steht unter der Lizenz Creative Commons Namensnennung - Nicht-kommerziell - Keine Bearbeitungen 4.0 International.