A logoterápia eszköz- és módszertárának alkalmazási lehetőségei a szupervízióban I.

Autor/innen

  • Szabolcs Varga Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar, Társadalom-, Szociális és Kommunikációtudományok Intézete

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2015.3-4.10

Abstract

A tanulmány célja, hogy bemutassa a Viktor E. Frankl nevéhez köthető logoterápia eszközeinek alkalmazási lehetőségét a szakmai személyiségfejlesztésben (szupervízióban). Bemutatásra kerül, hogyan alkalmazhatóak ezek az eszközök az egyéni, team- és csoportos szupervízió során; hogyan alkalmazható a dereflexió a szupervizáltak belső erőinek összpontosításában. Hogyan erősítheti a paradox intenció a szupervizált öndistanciáját. Miként segíti a logoterápia beszélgetés formája, retorikája a szupervizált elakadásait. Említésre kerül a szókratészi párbeszéd, a speciális színpad és az értelemszenzibiláló tréning is, mint lehetséges eszköz a szakmai személyiségfejlesztés folyamatában.

Autor/innen-Biografie

  • Szabolcs Varga, Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar, Társadalom-, Szociális és Kommunikációtudományok Intézete

    egyetemi docens
    varga.szabolcs@bpk.nyme.hu

Literaturhinweise

Frankl, Viktor E. (1959). Orvosi lélekgondozás. Kn.

Frankl, Viktor E.(1996). Az ember az értelemre irányuló kérdéssel szemben. Budapest: Kötet Kiadó

Frankl, Viktor E. (2006). Értelem és egzisztencia. Budapest: Jel Kiadó.

Lukas, Elisabeth (2011). A logoterápia tankönyve. Szeged: Agapé Kiadó.

Lukas, Elisabeth (2007). Szenvedésednek is van értelme. Szeged: Agapé Kiadó.

Sárkány Péter, Zsók Ottó (2010). A logoterápia alapjai. Budapest: Jel Kiadó.

Varga Szabolcs (2013). Szupervízió és/vagy mediáció I. Szociálpedagógia 2013. 1–2. sz. pp. 80–98.

Varga Szabolcs (2015). A logoterápia alapfogalmainak szupervíziós vonatkozásai. Képzés és gyakorlat: Training and Practice 13. évf. 1–2. sz. pp. 399–410. doi: https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.28

Vik János (2013). A segítő beszélgetés alapelvei és gyakorlata. 2013. 11. 08-án elhangzott előadás anyaga. Apor Vilmos Katolikus Főiskola, Vác.

Veröffentlicht

2015-12-20

Ausgabe

Rubrik

Képzés és Gyakorlat

Zitationsvorschlag

A logoterápia eszköz- és módszertárának alkalmazási lehetőségei a szupervízióban I. (2015). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 13(3-4), 141-151. https://doi.org/10.17165/TP.2015.3-4.10