Pedagógustehetség − tehetséges pedagógus?
DOI:
https://doi.org/10.17165/TP.2015.3-4.4Abstract
A tehetség definíciójának számos meghatározása létezik, sok külföldi és hazai tudományos modellje vált ismertté. Az egyes meghatározások más-más nézetet foglalnak össze, mutatnak be, más lényegi dolgot emelnek ki, és más módon közelítik meg a témát. A tehetség fogalma sokrétű, árnyalt, de iskolarendszerünkben ennek ellenére mindig a tantárgyakhoz kötve választják ki a tehetségeket. A tehetséggondozás folyamatának résztvevői a gyerekek mellett a tehetséget segítő mentorok, akik lehetnek a szülők, a pedagógusok és tehetségtámogatók. A tehetségsegítőknek olyan szakembereknek kell lenniük, akik fel tudják ismerni a gyerekekben rejlő képességeket, és elhivatottak arra, hogy fejlődésüket támogassák. A tehetségek sorsát legtöbbször a pedagógusok egyengetik, azonban senki nem foglalkozik azzal, hogy kik is azok a tehetséges pedagógusok, akik a saját szakmájukat a legmagasabb szinten tudják művelni.
Literaturhinweise
Balogh László (2014). Új irányok az iskolai tehetséggondozásban. In: Mindennapi pszichológia. [online] http://mipszi.hu/cikk/100817-uj-iranyok-iskolai-tehetseg-gondozasban [2014.12.10.]
Bencéné Fekete Andrea (2011). A tudományos kutatásra nevelés a felsőoktatásban. In: Szele Bálint (szerk.): Tehetséggondozási Workshopok a Kodolányi János Főiskolán 3. (pp. 11–19.) Székesfehérvár: KJF.
Gyarmathy Éva (2003). Tehetséges tanárok a tehetségért. In: Pedagógusképzés, 1. évf. 3–4. sz. pp. 105–112.
Gábrity Molnár Irén (2011). Tehetséges tanár a tehetséggondozás szolgálatában. [online] http://www.tehetsegprogram.hu/node/68 [2011.06.02.]
N. Kollár Katalin, Szabó Éva (2004). Pszichológia Pedagógusoknak. Budapest: Osiris Kiadó.
Downloads
Veröffentlicht
Ausgabe
Rubrik
Lizenz
Copyright (c) 2015 Bencéné Fekete Andrea
Dieses Werk steht unter der Lizenz Creative Commons Namensnennung - Nicht-kommerziell - Keine Bearbeitungen 4.0 International.